משבר המורים: "ניתן למצוא מתווה מוסכם"

בלשכת ראש הממשלה הסתיימה פגישת לפיד יחד עם שרי האוצר והחינוך בצל אי ההתקדמות במו"מ עם המורים. "אם לא יהיו הסכמות עד יום ראשון, אדרוש דיון חירום בממשלה", אמרה שאשא-ביטון

זמן צפייה: 05:04

בלשכת ראש הממשלה הסתיימה הערב (רביעי) ישיבה בנוכחות שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון כדי לדון במשא ומתן בין האוצר להסתדרות המורים. בשלב הזה נמנע ראש הממשלה יאיר לפיד מהתערבות באופן אישי וישיר במגעים הכושלים בין משרד האוצר לבן הסתדרות המורים. רה"מ מקבל עדכונים מליברמן אבל, שומר את האפשרות להתערב במשא ומתן כמוצא אחרון.

כן נמסר מסביבתו של ראש הממשלה כי הוא מודאג מהמצב המקרטע של המשא ומתן, וכי ההנחה היא ששני הצדדים יצטרכו להתפשר ולמצוא את עמק השווה בשאלת הדיפרנציאליות של תוספות השכר. המדינה מתכוונת לפנות בימים הקרובים לבג"ץ ולבקש צווי מניעה אולם בית הדין לא צפוי לההתכנס מיידית ויעדיף לתת לצדדים הזדמנות נוספת להגיע להכרעה.

השביתה, אם תיפתח ב-1 בספטמבר, תתחיל בהסתדרות המורים אך צפוי שתתרחב ותצרף אליה גם את ארגון המורים, שמייצג את עובדי ההוראה בחטיבות הביניים ובתיכונים.

רה''מ יאיר לפיד בדיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון
רה''מ יאיר לפיד בדיון עם שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

בתום הפגישה עם שר האוצר, אמרה שרת החינוך כי "אם כל הצדדים יגיעו בנפש חפצה, ניתן למצוא מתווה מוסכם שיאפשר את המשך ההשקעה במורים, שכבר היום נמצאים במערכת, תמריצים ועידוד למורים החדשים ורפורמות כולל טיפול בימי חופשה".

שאשא-ביטון הבהירה כי אם לא יגיעו להסכמות עד ליום ראשון, בכוונתה לדרוש דיון חירום בממשלה בימים הקרובים. מחר ייפגשו מנכ"לית המשרד דלית שטאובר והממונה על השכר כדי להמשיך בשיחות אינטסיביות.

ראש הממשלה לפיד אמר בתום הדיון: "התפקיד של כל הגורמים סביב השולחן, הוא לתקן את הפערים שנוצרו בשנתיים האחרונות במשרד החינוך, בעקבות משבר הקורונה. מערכות נמדדות הכי טוב בסיטואציה של כאוס - וכעת יש לנו את ההזדמנות לשפר ולייעל את המערכת".