התוכנית למחסור במורים: ביטול ימי שישי והגדלת כיתות אוטיסטים

המחיר למצוקה במערכת החינוך: במשרד החליטו לאמץ תוכנית של אגף חינוך בעיריית תל אביב, שלפיו ניתן יהיה במקרים חריגים לבטל את ימי שישי בגנים וכן לקצר את שעות הלימוד בכיתות תקשורת לילדים אוטיסטים בשל המחסור במורים. במקביל, ניתן יהיה להעסיק גמלאים ופרחי הוראה ולהוסיף סייעות רוחב בחינוך המיוחד

כיתה
כיתה ריקה. אילוסטרציה | צילום: דוד כהן, פלאש 90

התוכנית להתמודדות עם המחסור במורים במערכת החינוך עשויה לגבות מחיר: מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר שיגרה השבוע מכתב למנהלי המחוזות ובו הודיעה כי המשרד אימץ תוכנית של אגף החינוך בעיריית תל אביב והפיקוח כדי להתמודד עם המחסור החמור במורים.

במסגרת התוכנית, במקרים חריגים שיש מחסור בגננות, לא יתקיימו לימודים בימי שישי. לפי החוזר שיצא למנהלי המחוזות, הרשות המקומית בשיתוף מנהל המחוז יוכלו להגיש בקשה לקיצור שבוע הלימודים לחמישה ימים אם יהיה מחסור בגננות.

וזה לא הכול. לחדשות 13 נודע כי בכיתות התקשורת, כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים, מצוין במכתב כי יש לקיים את אורך יום הלימודים על ידי עובדי הוראה וטיפול, אך במקרים מסוימים שהדבר אינו מתאפשר ובמקרים חריגים שלא ניתן יהיה לתת מענה, ניתן יהיה להגיש בקשה לקיצור יום הלימודים עד 15:10 במקום 16:30.

בנוסף, במקרים מיוחדים מצוין במכתב כי במקרה של בעיות כוח אדם ומשאבים תקציביים, יוכל המינהל הפדגוגי לאשר אכלוס כיתות חינוך מיוחד מעבר למספר המקסימלי המותר של תלמידים שכיום עומד על 9-8 תלמידים בכיתה.

בתוכנית מצוין כי ניתן יהיה להעסיק גמלאים או לפעול להארכות שירות לעובדי הוראה וכן להעסיק פרחי הוראה הנמצאים בשלבי הכשרה להוראה. כמו כן, סייעות רוחב יגויסו כדי לתת מענים לתלמידים.

בית ספר
סיום שנת הלימודים תשפ''ב | צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

שירלי רימון, מנהלת אגף חינוך בעיריית תל אביב, אמרה: "אני מברכת על החלטת משרד החינוך להקשיב לשטח לאור המצוקה, ולהתמודד עם המחסור החמור בצוותים. נותרו שבועיים לעשות את השינויים הנדרשים עד פתיחת השנה. אני מאמינה שמתוך יחסי אמון ועבודה משותפת עם ההורים, נעמוד בשלל האתגרים".