גננת מנצרת הושיבה ילדים במעגל - והכתה אותם • תיעוד

בגן שנמצא בתוך בי"ס פרטי ויוקרתי בעיר, נראית הגננת כשהיא סוטרת לילדים ומונעת מהם אוכל כעונש. היא שוחררה ממעצר, ובזמן שהחקירה נמשכת קיבלו ההורים הודעה כי הילדים יפגשו אותה שוב

זמן צפייה: 03:21

התמונות האלה הפכו כבר למרבה הצער לדבר שבשגרה. בסרטונים שהגיעו לתחנת המשטרה בנצרת ונחשפו הערב לראשונה בחדשות 13, ניתן לראות כיצד הגננת בגן לבני 3 עד 5 שנמצא בתוך בית הספר הפרטי והיוקרתי "נזירות פרנסיסקניות" שבנצרת, סוטרת פעם אחר פעם לילדים, במה שנראה כמו חלק בלתי נפרד משגרת החיים בגן.

"זה התחיל מילדה אחת שסיפרה לאמא שלה שהמורה נתנה לה מכה ביד והכאיבה לה", אומר מוחמד, אביה של אחת הילדות בגן, "ואז האמא התחילה לתחקר את הילדה יותר לעומק, אם היא הענישה אותה בעבר או הענישה עוד ילדים, ואז היא התחילה לספר". כך הוא גילה מה עובר על ביתו בת ה-5 בכל יום. "היא התחילה להיזכר, ובאיזשהו שלב התחילה לבכות והפסיקה לדבר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד הבריאות ימליץ: 50 אנשים בחלל סגור והחזרת התו הסגול

ליברמן נגד הסגר: לא ברור אם זה גורם לירידה בתחלואה

ממונה הקורונה: אנשים יצטרכו להחליט – להיבדק כל יום או להתחסן

מתברר שהסטירות החוזרות הן רק קצה הקרחון. "את הילדים שהיא רצתה להעניש היא הייתה שמה בפינה ולא הרשתה להם לאכול", מספר מוחמד, ואב לילד אחר בגן מוסיף: "הגננת הייתה נותנת לו עונש שהוא יישאר בלי אוכל מהשעה 7:30 עד קרוב ל-14:00, וגם עכשיו אני כמעט לא ישן בלילות. הוא קם בלילה ובוכה וצועק ומפחד".

"לצערי הרב לא רק שהמקרים האלה לא מסתיימים, אנחנו רואים עליה מאוד מסוכנת בתקופה האחרונה", אומר יוסי חברה, מנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, "סיפורים שאפילו יורדים מתחת לרדאר כי הם לא עוברים את הרף הפלילי או שההורים האלה נזרקים מתחנת המשטרה".

במטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך מלווים כעת את הורי ילדי הגן הזה שעוד מנסים לעכל את החלטת בית המשפט לשחרר את הגננת החשודה ממעצר. בהחלטה נכתב כי אמנם ישנו חשד סביר שהעוררת נקטה באלימות כלפי תלמידים בכיתה, אולם ניתן להתרשם כי אין המדובר במעשים שנמצאים ברף החומרה הגבוה, וכך בזמן שהחקירה נגד הגננת נמשכת, ההורים קיבלו הודעה כי בשנה הקרובה הילדים יפגשו אותה שוב בגן.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר בחשדות קשים וחמורים מאוד. העובדת אינה מועסקת על ידי המשרד ולכן הוא פנה לגורם המעסיק בדרישה להשעותה בדחיפות ובאופן מיידי מהגן. המשרד עומד בקשר עם בעלות הגן כדי להבטיח את מוגנות הילדים. ככל שדרישתו לא תיענה, הוא יפעל באמצעים שהחוק מעמיד לרשותו".

מבית הספר "נזירות פרנסיסקניות" נמסר: "מדובר בגננת ותיקה ואנחנו משוכנעים שבתום החקירה יתברר שלא היו דברים מעולם". פרקליטה של הגננת, עו"ד מארון אבו נאסר אמר בתגובה: "מרשתי כופרת ומכחישה את החשדות המיוחסים לה, היום היא נחקרה שוב ושוחררה ללא תנאים מגבילים ואפילו משרד החינוך בחר שלא לפטר או להשעות אותה".