התיכוניסטים מסיימים, אצל השאר שובתים: הלימודים יחלו ב-10:00

גם הבוקר, היום השני ברציפות, יחלו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים רק בשעה 10:00 במסגרת שביתת הסתדרות המורים על רקע אי ההסכמות בין המזכ"לית יפה בן דוד לאוצר. כמעט 800 אלף תלמידים בחינוך העל-יסודי, בהם 136 אלף תלמידי כיתה י"ב, יסיימו היום את לימודיהם

זמן צפייה: 04:10

מהצד האחד סיבה לחגיגה, מהצד השני נמשך כאב הראש להורים: גם הבוקר (שני) יושבתו הלימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, זה היום השני ברציפות, והם יחלו בשעה 10:00. זאת במסגרת שביתת הסתדרות המורים בעת האחרונה על רקע המאבק לשיפור שכר המורים.

במקביל, 793,600 תלמידים בחינוך העל-יסודי יסיימו היום את שנת הלימודים תשפ"ב, בהם 136,200 תלמידים שיסיימו את כיתה י"ב שייצאו לדרך חדשה. מוסדות החינוך המיוחד ממשיכים להיות מוחרגים משביתת הסתדרות המורים, למעט כיתות התקשורת בבתי הספר הרגילים והילדים המשולבים.

יפה בן דוד, יו''ר הסתדרות המורים
מז''כלית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהסתדרות המורים הודיעו כי העיצומים לא יופסקו עד "עד שפקידי האוצר ישמו על השולחן הצעה רלוונטית". מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד אמרה: "אם לפיד, בנט וליברמן רוצים לסיים את המשבר הזה, הם יכולים לעשות זה ברגע. הם כנראה נהנים לראות את מיליוני ההורים, שגם ככה בקושי מתמודדים עם יוקר המחייה בארץ, עכשיו סובלים גם מחוסר ודאות במערכת החינוך. אני קוראת להם שוב - בואו, שבו לשולחן המו"מ ותראו איך הפקידים מתנהגים".

השבוע פורסם בחדשות 13 כי משרד האוצר הציע להמיר את חופשות האסרו חג שבאמצע השבוע - בימי שישי חופשיים. כך יתאפשר רצף לימודי במהלך השבוע, וסופי שבוע ארוכים למורים ולהורים, שגם יהוו חסכון למשק. ימים בודדים "מיותרים" כמו אסרו חג ול"ג בעומר, יומרו לדבריהם בימי שישי באופן שיחסוך למשק, ישמר את הרצף הלימודי במהלך השבוע, ויאפשר להורים ומורים סוף שבוע ארוך.