פרס ישראל לתרומה מיוחדת לחברה ולמדינה יוענק לאיזי שרצקי

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הודיעה כי איש העסקים בן ה-75, בעל השליטה בחברת "איתוראן" ובעליה של קבוצת הכדורגל עירוני קריית שמונה, יקבל את פרס למפעל חיים על תרומתו ל"מערכות החיים בפריפריה הצפונית".

Fctqjr
איזי שרצקי | צילום: דוברות בית הנשיא

איש העסקים איזי שרצקי יקבל את פרס ישראל על מפעל חיים, כך הודיעה היום (ראשון) שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. שרצקי בן ה-75, בעל השליטה בחברת "איתוראן" ובעליה של קבוצת הכדורגל עירוני קריית שמונה, יקבל את הפרס על תרומתו ל"מערכות החיים בפריפריה הצפונית".

ועדת הפרס בראשותו של אבי נאור נימקה את הבחירה: "פרס ישראל בתחום מפעל חיים מוענק למר איזי שרצקי על תרומתו ארוכת השנים למערכות החיים בפריפריה הצפונית בתחומי: החינוך, התרבות, הרווחה, הפנאי, הספורט והקהילה".

עוד הוסיפו בוועדת הפרס: "קשר של שותפות, בראיית טובתם של ילדי הצפון וקו העימות. הקמת ושיפוץ מתנ"סים, גנים ובתי ספר, מרפאות, טיפוח התיאטרון, הספורט, משלחות של בני נוער לתחרויות של שירה, ריקוד וספורט והפיכת קבצת הכדורגל "עירוני קריית שמונה" עוגן לפעילות ספורט מעצימה לגאוות הצפון. הקמת ספרייה ועוגן משמעותי לגליל העליון ולתושבי הצפון בעיתות מצוקה שחוו בסוף שנות ה 90 ועד עצם היום הזה".

שרצקי בן ה-75, בנם של ניצולי שואה, נולד ב-1946 בתל אביב, ובשנת 1967 הקים את חברת "מוקד חקירות". בשנת 1995 רכשה קבוצת משקיעים בראשותו את השליטה ב"איתוראן", ובסוף שנות ה-90 החל להשקיע במועדון הכדורגל בקריית שמונה, לאחר שהתנה זאת באיחודן של שתי הקבוצות ששיחקו בעיר - הפועל ומכבי.

לאחר שרכש את המועדון העפילה עירוני קריית שמונה מליגה א' עד לליגת העל, ובשנת 2012 זכתה הקבוצה לראשונה בתולדותיה באליפות המדינה. בנוסף זכתה הקבוצה תחת שרצקי בגביע המדינה, בתואר אלוף האלופים, ופעמיים זכתה בגביע הטוטו.

מוקדם יותר השנה כבר הודיעה שרת החינוך על זכייתם של אביהו מדינה בפרס ישראל למוזיקה ושל עודד קוטלר בפרס ישראל לתיאטרון. לאחר שביהמ"ש העליון החליט להורות לשרה לפעול על פי המלצתה של ועדת הפרס, הודיעה שאשא-ביטון כי הפרס בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב יוענק לפרופ' עודד גולדרייך.