הבידודים במערכת החינוך מפסיקים מהיום | כך זה יעבוד

רה"מ ושר הבריאות קבעו כי כל ילדי ישראל פטורים מבידוד. בכל יום ראשון ורביעי ההורים יידרשו לבדוק את הילדים בבית - גם כאלו שחוסנו, ולחתום על הצהרה שנבדקו. אם התוצאה חיובית, נדרשת בדיקה מפוקחת וחמישה ימי בידוד. עדיין לא ברור? הנה המדריך המלא

זמן צפייה: 01:23

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הכריעו אמש (רביעי) כי החל מהיום יופסקו הבידודים במערכת החינוך, זאת למרות שגורמי המקצוע במשרד הבריאות המליצו לדחות את המהלך. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הורתה למורי בתיה"ס היסודיים ולגננות שלא להגיע למוסדות החינוך, אך הבוקר בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה וקבע כי הלימודים יתקיימו כסדרם.

כך יעבוד המתווה החדש: בכל יום ראשון ורביעי, ההורים יבדקו את הילדים בבית, גם כאלו שחוסנו. אם התוצאה שלילית - אפשר להגיע לגן או לכיתה. ההורים רק צריכים לחתום על אישור לפיו הילד נבדק. מה אם מישהו לא חותם על ההצהרה? נכון להיום הוא יוכל להיכנס למוסד החינוכי.

אם הילד נמצא חיובי בבדיקה, תידרשו לבצע בדיקה מפוקחת. אם גם בבדיקה זו הילד יימצא שנדבק בנגיף, הוא ייכנס לבידוד של חמישה ימים. החברים ללימודים בינתיים ימשיכו כרגיל.

הבידוד למאומתים מסתיים רק אחרי חמישה ימים ושתי בדיקות אנטיגן שליליות, ביום הרביעי והחמישי, ובתנאי שקיבלו אישור החלמה מרופא. בניגוד לתלמידים וילדי הגן, הצוותים החינוכיים אינם פטורים מבידוד ויידרשו להיבדק פעמיים בשבוע. כל מורה אמור לקבל עשר בדיקות ביתיות.

בית ספר בקורונה
בית ספר בקורונה | צילום: רויטרס

יש לציין כי החריגים הם ילדים שטרם חלפו 60 ימים ממועד החלמתם - הם פטורים מבידוד ומבדיקות. כמו כן, גם ילדי החינוך המיוחד פטורים מבידודים ומבדיקות, וייבדקו רק במקרה של חשיפה למאומת.

באשר להצהרות ההורים על בדיקות - בבתי הספר היסודיים יהיו נאמני הקורונה שאחראים על הטפסים. ביתר המסגרות יאלצו הצוותים החינוכיים לבדוק, בניגוד לעמדת ארגוני המורים.

ומה עושים אם אחד ההורים מאומת? הילד יכול להמשיך להגיע לכיתה, כמובן בכפוף לביצוע הבדיקות. בממשלה מקווים שההורים ינהגו באחריות. אבל השאלה הכי גדולה שנשארה בלי תשובה - כמה זמן המתווה הזה יחזיק מעמד?