"ניפגש בחלומות": שירו המרגש של עילי בוטנר עם הילדים היתומים

לקראת יום הזיכרון, שיר חדש איחד בין היוצר לילדים, שהאסון הגדול בחייהם קרה כשהיו צעירים במיוחד. מאז, הסיפורים, התמונות והדמיונות - הם כל מה שנותר להם. "מרגיש שייך כי כולם אותו דבר"

זמן צפייה: 10:28

ארגון אלמנות ויתומי צה"ל הפיק שיר ליום הזיכרון עם עילי בוטנר וילדי החוץ, שנקרא "ניפגש בחלומות", יחד עם 11 ילדים יתומים מאבותיהם שנפלו. "השיר הזה בכלל נכתב בתקופת הקורונה, לילדה שלי, שביום ההולדת החמישי שלה בדיוק הודיעו על הסגר והיא שואלת, 'מה עם יום ההולדת שלי?'", מספר בוטנר. "שנה קדימה, פתאום המילים מקבלות משמעות אחרת לגמרי, עם הילדים המדהימים האלה, פתאום כל משפט שהם מוציאים מהפה מקבל משמעות חדשה ואחרת ומאוד עצובה".

רבים מהילדים המשתתפים בשיר, היו צעירים מאוד כשהאסון הגדול בחייהם קרה. כמה מהם עוד לא נולדו והסיפורים, התמונות והדמיונות - הם כל מה שנותר להם. "כשאנחנו שרים את זה, אנחנו מביעים את מה שאנחנו מרגישים. אתה מרגיש שייך כי כולם אותו דבר. זה טוב ומחזק כי יש לך עם מי להיות. כל הילדים כאן מרגישים את אותו הדבר, אז לא צריך להסביר. הם פשוט יודעים", מספרים הילדים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"ספרו לי רסיס רסיס": כתב חדשות 13 על המאבק מול אגף השיקום

הרטמכ"ל בטקס יום הזיכרון: "משפחות שילמו מחיר כבד מנשוא"

המשפחות חוזרות לבית העלמין אחרי שבשנה שעברה זכרו מרחוק

הילדים יחד עם עילאיי בוטנר ו''ילדי החוץ''
הילדים יחד עם עילאיי בוטנר ו''ילדי החוץ''

מלי פיניש, שאיבדה את בעלה אשר בעת מילוי תפקידו הצבאי, לא האמינה שביתה יעלי תסכים להשתתף בביצוע השיר. "היא מה-זה קפצה. זה לא רק שהיא קפצה, היא חיבקה את זה בשתי ידיים. היא כל כך רצתה את זה, אז אמרתי, וואו, היא במקום טוב, היא רוצה לדבר על זה, רוצה לחיות את זה, רוצה להביא את עצמה למקום הזה", סיפרה פיניש. 

שלומי נחומסון, מנהל מחלקת נוער וצעירים בארגון אלמנות ויתומי צה"ל, מנסה עד כמה שאפשר למלא בעבור הילדים את החלל שנוצר: “אבא יש רק אחד. אני לא מנסה למלא מקום של אף אחד, אלא להיות שם כשצריך. הם באמת רגילים ללכת לבד עם המשא שהם סוחבים כל חייהם וזה באמת מה שאנחנו מנסים לעשות, להגיד להם, 'חבר'ה, אתם לא לבד, אתם לא צריכים להעמיד פנים שהכול בסדר ושהכתפיים שלכם יכולות להכיל את הכול. אנחנו פה'".