התגייסות לשדרוג מרכז שיקומי לאנשים עם מוגבלות: "זו משפחה"

בירושלים התקיים אמש ערב התרמה עבור דיירי המרכז השיקומי "עדי ירושלים" שמטפל בילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מורכבות. שיא האירוע הגיע בהופעה של הזמר ישי ריבו שהקדיש שיר לרפאל בן ה-9 שמתמודד עם תסמונת נדירה. "יש המון טוב בעולם", אמרה אמו

זמן צפייה: 00:54

עמותת "עדי" המטפלת בילדים ומבוגרים עם מוגבלויות מורכבות ערכה אמש (שני) ערב התרמה עבור דיירי המרכז השיקומי "עדי ירושלים".

האירוע שנערך בתיאטרון ירושלים ביוזמת ועד נשות עדי הגיע לשיאו עם הופעתו של הזמר ישי ריבו. במהלך ההופעה עלה לבמה רפאל אנקווה בן ה-9 שמתמודד עם תסמונת התפתחותית נדירה. ריבו הקדיש לו את השיר "קול דודי" וזכה לתשואות הקהל ולא הותיר עין אחת יבשה.

״אני חושבת שדבר ראשון אני רואה בעדי, זה לא מוסד אלא משפחה", אמרה דבי, אמו של רפאל שעלתה לבמה ביחד עם נעמי אבנר, אמו של עמיחי, ילד נוסף במרכז השיקומי. "רופאים אמרו לי שהבן שלי יהיה צמח לכל החיים, עיוור וחירש. היום, 5 שנים, אחרי יש לי ילד אחר".

עוד סיפרה האם הנרגשת: "עבדתי בעדי 6 שנים לפני שעמיחי נולד ופתאום אני בצד השני, רואה איך עמיחי שלי מקבל את כל המעטפת לה הוא זקוק. זאת תוך מתן מענה לא רק עבורו אלא למשפחה כולה. אני אמא לילד מיוחד, לא בחרתי בזה. לא רציתי בזה. אבל זוכה לראות את הטוב שיש בזה. אני מרגישה שבזכותו יש המון טוב בעולם".

סך הכול נאספו תרומות על סך כמיליון שקלים, שצפויים לשמש לשיפוץ ושדרוג מחלקת האשפוז הסיעודי-מורכב הפועלת במרכז. בין מאות האנשים שגדשו את האולם היו גם יו"ר עמותת "עדי", האלוף במילואים וחתן פרס ישראל דורון אלמוג וכן שלומית גרייבסקי, מנכ"לית המרכז השיקומי בירושלים.

"היה מרגש ומחזק לראות אולם מלא, אולם מלא תמיכה אדירה במשפחה של עדי", אמרה גרייבסקי בתום האירוע. "מרכז עדי ירושלים הפך להיות סמל של נחישות לתת לכל אדם את החיים הטובים ביותר וכל זה לא יכול להתקיים בלי תמיכה, חום ואהבה של הקהילה בירושלים ובכלל".

מרכז "עדי ירושלים" מעניק מעטפת שיקומית וטיפולית מקיפה, הכוללת מגוון רחב של שירותים רפואיים וחינוכיים, כמו גם מגורים לאוכלוסייה עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה. המרכז הינו חלק מרשת מרכזי שיקום אותה מפעילה עמותת "עדי", והיא כוללת בנוסף את הכפר השיקומי "עדי נגב נחלת ערן".