ההצעה החדשה של האוצר למורים: הצמדת חופשות אסרו חג לסופ"ש

פרסום ראשון: במקביל להודעה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד במהדורה המרכזית להשבית את הלימודים בשבוע הבא - משרד האוצר מציע להמיר את חופשות האסרו חג שבאמצע השבוע בימי שישי חופשיים. חרף הצעת האוצר, ישיבת המו"מ עם אנשיה של בן דוד התפוצצה בכל זאת לאחר שלטענת האחרונה פקידי האוצר "הגיע לדיון בלי מספרים"

זמן צפייה: 01:10

פרסום ראשון: אחרי שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דוד התראיינה במהדורה המרכזית הערב (חמישי) ותקפה את משרד האוצר בטענה ש"פקידי האוצר מגיעים לא מוכנים למפגשי המשא ומתן. אנחנו מסוף 2019 בלי הסכם שכר. הם לא העלו שום הצעות. פקידי האוצר לא רק מנותקים – הם גם שקרנים. אנחנו בעד להעלות את השכר של המורה המתחיל ב-44 אחוזים", משרד האוצר מפרסם היום הצעה חדשה.

המשרד מציע להמיר את חופשות האסרו חג שבאמצע השבוע - בימי שישי חופשיים. כך יתאפשר רצף לימודי במהלך השבוע וסופי שבוע ארוכים למורים ולהורים, שגם יהיה חסכון למשק. ימים בודדים "מיותרים" כמו אסרו חג ול"ג בעומר, יומרו בימי שישי באופן שיחסוך למשק, ישמר את הרצף הלימודי במהל השבוע ויאפשר להורים ומורים סוף שבוע ארוך.

חרף הצעתו של האוצר, ישיבת המו"מ בינו ובין הסתדרות המורים התפוצצה בכל זאת, לאחר שפקידי האוצר שוב הגיעו לדיון ללא מסגרת תקציבית וללא מספרים. בן-דוד אמרה כי "היום האמת יצאה לאור, פקידי האוצר הודו בישיבה שאי אפשר להתקדם כי אין להם מספרים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1606222023' autoplay='0' credit='' desc='יפה בן-דוד: "אמירות לחוד ומעשים לחוד"' poster='' kid='1_p36e2dlh' duration='']

"דרשנו בישיבה שהם יציגו מה השכר ההתחלתי שהם מציעים ומה התוספות המוצעות לכלל עובדי ההוראה", הוסיפה בן-דוד, "אם הם לא מציגים את הנתונים, אין לנו מה לשבת איתם. מתסכל מאוד שאחרי ישיבות ארוכות עדין שר האוצר בוחר לשלוח את פקידיו בידיים ריקות. הוא וראשי הממשלה, לפיד ובנט, מזלזלים בכל עובדי מערכת החינוך ובמליוני ההורים והתלמידים בישראל. פשוט בושה".

"לצערנו, בחדר המשא ומתן אמירות לחוד ומעשים לחוד. הסתדרות המורים אינה מוכנה לתעדף באופן משמעותי את המורים הצעירים. מעבר לכך, הסתדרות המורים לא מוכנה לדון בנושאים הכרחיים לקידום מערכת החינוך, כמו התאמת החופשות, מתן סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר ותגמול מצוינות. משרד האוצר ימשיך להתעקש על הסכם שיביא לשינוי אמיתי במערכת החינוך לטובת ציבור ההורים, התלמידים, המורים והמנהלים".

יצוין כי בשבוע שעבר הסתדרות המורים קיימה כמה שביתות שבמסגרתן החלו הלימודים המחוזות השונים ב-10:00, למעט החינוך המיוחד. בתוך כך, ביום חמישי שעבר, התקיימו העיצומים במחוז המרכז, ביום ראשון – בירושלים, ביום שני – במחוז חיפה, ביום שלישי – במחוז צפון, אתמול – במחוז דרום והיום בתל אביב.