לא מחכים ל-1 בספטמבר: הסתדרות המורים הודיעה על סכסוך עבודה

בהסתדרות המורים אומרים כי גרירת הרגליים המכוונת של משרד האוצר, בגיבוש הסכם שכר מובילה לעזיבה מסיבית של עובדי ההוראה באופן שמסכן את פתיחת שנת הלימודים בשנה הקרובה. יפה בן דויד: "אם משרד האוצר ימשיך לגרור רגליים נאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עוד השנה כדי להציל את מערכת החינוך מקריסה". משרד האוצר: "מקיימים דיונים לגיבוש תקציב המדינה שבמסגרתו יוקצו תקציבים משמעותים למערכת החינוך"

יפה בן דוד
מז"כלית הסתדרות המורים יפה בן דויד | צילום: צילום מסך

הסתדרות המורים הכריזה היום (ראשון) על סכסוך עבודה עם משרד האוצר, "במחאה על גרירת הרגליים של פקידי האוצר בכל הנוגע לגיבוש הסכם שכר שימנע את העזיבה המאסיבית של עובדי ההוראה". בהסתדרות המורים אומרים כי בניגוד למה שהיה נהוג בעבר, לא ימתינו ל-1 בספטמבר ויתחילו בצעדים ארגוניים כבר בתקופה הקרובה. זאת, "כדי להאיץ את גיבוש הסכם השכר, שרק באמצעותו ניתן להתמודד עם העזיבה הגדולה".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד התייחסה להכרזה ואמרה כי "למרות שהתרענו בשבוע שעבר, משרד האוצר אינו נוקף אצבע וממשיך למרוח את הדיונים כאילו אין משבר במערכת החינוך. כל גורמי המקצוע תמימי דעים כי עקב העזיבה המאסיבית של עובדי הוראה לא ניתן יהיה לקיים לימודים סדירים בשנה הבאה".

יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה
יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה, ארכיון | צילום: סרג'יו

בן דויד האשימה את פקידי האוצר וטענה כי "כולם מבינים שרק הסכם שכר מיטיב יוכל למנוע את קריסת מערכת החינוך ורק פקידי האוצר מתנהלים בעצלתיים". בן דויד הוסיפה: "הם מנותקים ולא רואים בכלל את המציאות הקטסטרופלית שאיתה אנו מתמודדים מידי יום".

לדבריה, "פקידי האוצר התרגלו לשלם שכר נמוך לנשים ומנסים להמשיך ולקבע את האפליה כלפי נשות מערכת החינוך שוב ושוב. ישראל מתייבשת ממורות וגננות כי נמאס להן לחזור הביתה עם משכורת עלובה".

משרד האוצר
משרד האוצר | צילום: רחלי קרוט

נוסף על כך, בן-דויד קראה לשרי הממשלה להתערב במשבר: "לא יכול להיות שבכל נושא הם מתעסקים פרט לנושא שנוגע לכל בית בישראל - קריסת מערכת החינוך. אי אפשר להשאיר נושא כל כך חשוב לטיפול של פקידי האוצר. הדרג הפוליטי חייב להתערב כדי למנוע את המשבר".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרה בתגובה: "בלי מערכת חינוך חזקה אין עתיד למדינת ישראל. מדינה חפצת חיים מחויבת להעלאת שכרם ושיפור תנאיהם ומעמדם של המורים".

שרת החינוך ד''ר יפעת שאשא-ביטון
שרת החינוך ד''ר יפעת שאשא-ביטון | צילום: העולם הבוקר

ממשרד האוצר נמסר: "צר לנו ששוב ושוב בוחרת הסתדרות המורים לנקוט באיומים בהשבתה על פני שיח והידברות. בימים אלו מקיים משרד האוצר דיונים לגיבוש תקציב המדינה, במסגרתו יוקצו תקציבים משמעותיים למערכת החינוך. משרדי האוצר וחינוך מאמינים שיש לחזק את מעמד המורה בדגש על המורים הצעירים בתחילת דרכם ובגיבוש מנגנונים שיקדמו יוזמה, מצויינות והובלת שינויים. אנו נמשיך לקיים משא ומתן ענייני כל עוד הסתדרות המורים בוחרת לקיימו במטרה להביא לשינוי ושיפור מערכת החינוך".