הכנה לחטיבה ותגבור מקצועות הליבה: אושרה הרחבת תוכניות החינוך ב-70 מ' ש"ח

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, קבעה כי התוכניות לצמצום הפערים במערכת החינוך יורחבו בתקציב של עשרות מיליוני שקלים. בין היתר יחוזקו מקצועות השפה, המתמטיקה, האנגלית והמדעים - ויטופלו היבטים חברתיים ורגשיים של תלמידים. "הפערים שנוצרו בשנתיים של הקורונה יבואו לביטוי עוד זמן רב"

Elementary School Reopens Following The Ease Of Restrictions Preventing The Spread Of The Coronavirus Disease, In The Settlement Of Maale Adumim In West Bank?
כיתה בזמן קורונה בארץ | צילום: רויטרס

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון החליטה היום (שלישי) על הרחבת התוכניות לצמצום הפערים בלימודים, בהקצאה נוספת של 70 מיליון שקלים. התקציב יתמקד במקצעות השפה, המתמטיקה, האנגלית והמדעים - ויצטרף למשאבים שהוקצו זה מכבר על ידי השרה במסגרת הסל לצמצום פערים והתוכנית "באים בטוב", שעמדו על סך של 438 מיליון שקלים

השרה שאשא-ביטון מסרה: "הפערים שרק הלכו והתרחבו בשנתיים האחרונות, גם בהיבטים החברתיים והרגשיים וגם בהיבטים הלימודיים, חייבו אותנו לקדם מהלכים נרחבים וממוקדים. התחלנו את התהליך עם יצירת תשתית ללמידה מיטבית, וכעת אנו מוסיפים מענה ממוקד למקצועות היסוד. הפערים שנוצרו בשנתיים מורכבות של קורונה, יבואו לביטוי עוד זמן רב קדימה, ולהתמודדות מיטבית יידרשו עוד התאמות".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון

בבתי הספר אושרה שורה של תוכניות, ביניהן מרכז למידה לתגבור לימודי, תוכנית מעברים לכיתות א', ו' ו-ט', שיעורים פרטיים דיגטליים במקצועות ליבה, סדנאות דיגיטליות בנושאי העשרה במהלך שנת הלימודים ובמהלך חופשת הקיץ, וכן הלאה. לצד אלה, ייפתחו קבוצות וואטסאפ להשלמת פערים לימודיים ולתמיכה לימודית. תוכנית נוספת, "לומדים ביחד", תתמקד בתלמידי כיתות ז'-י' ותאפשר להם לקיים ברשת למידה עם מורים במקצועות הליבה.

כלל התוכניות עומדות לבחירת בתי הספר, בהתאם למיפוי שכל אחד מהם עשה. כמו כן, במסגרת המענים הלימודיים, מיקדו המפקחים המרכזיים של הוראת מקצועות הליבה את נושאי הלימוד, כדי לאפשר לבתי הספר לקיים למידה ממוקדת ואפקטיבית.

בגני הילדים יינתן דגש על חיזוק מיומנויות שפה וחוסן רגשי, באמצעות תכנית חדשה שבמסגרתה ייפתחו 500 קבוצות לחיזוק השפה והרחבת "תוכנית צומת" באמצעות תגבור של עוד 24 אנשי צוותי מקצוע, הכוללים פסיכולוגים, יועצים חינוכיים ומנתחי התנהגות. תוכנית צומת מתמקדת בשיפור האקלים החינוכי ובהפחתת אירועי האלימות.

שרת החינוך הנחתה גם להקצות חלק מהתקציב לטובת ליווי ותמיכה בצוותי החינוך. במסגרת תקציב זה, יתקיימו מפגשים מקוונים שבהם מומחה תחום דעת יתמוך וילווה מורים ורכזי מקצוע. כמו כן, ייפתח "קו פתוח" של מומחים בתחומי הליבה, שיעמוד לרשות בתי הספר, לצורך היוועצות.