תם המשבר: נמצא קונה ל"היי קיו"

אחרי שניתן צו פירוק לחברת ההכנה לפסיכומטרי ולבגרויות, הודיעה חברה בינלאומית כי תרכוש את "היי קיו" תמורת 3.3 מיליון שקלים

המשבר הסתיים
המשבר הסתיים | צילום: חדשות 2

נפתר המשבר ברשת "היי קיו": חברת "Global Universities" הבינלאומית תרכוש את חברת ההכנה לפסיכומטרי ולבגרויות שקרסה, תמורת סכום של 3.3 מיליון שקלים. החברה התחייבה להמשיך להעסיק 90% מהעובדים ולתת מענה לכל התלמידים הרשומים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ההליך נוהל על ידי עורכת הדין קרן רייכבך-סגל והוא עדיין טעון את אישור בית המשפט, שיתכנס לדון בו ביום ראשון בבוקר. יחד עם זאת, גורמים בענף מעריכים כי בית המשפט יאשר את העסקה מאחר שמדובר בחברה זרה שאינה מאיימת לפגוע בהגבלים העסקיים בארץ.

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לפני כשבוע וחצי צו פירוק זמני לחברת ההכנה לפסיכומטרי ולבגרויות. זאת לאחר ש-50 מעובדי החברה הגישו בקשה דחופה למינוי מפרקת זמנית "במעמד צד אחד" לחברה - והשופט איתן אורנשטיין הסכים לבקשה.

אילוסטרציה
אילוסטרציה | צילום: חדשות 2

"אלפי תלמידים בפאניקה"

העובדים שהתאגדו ביקשו למנות את רייכבך-סגל למפרקת זמנית עד למתן החלטה אחרת. בנימוקים נכתב כי "דבר קריסת החברה התפשט כאש בשדה קוצים בכל אמצעי התקשורת וכתוצאה מכך שוררת מהומה ופאניקה רבה בקרב אלפי תלמידים".

העובדים ציינו כי התלמידים "צפויים להיבחן בבחינות פסיכומטרי ובגרות ארציות, ואמורים לקיים שיעורים בימי ערב חג הפסח וחול המועד, אולם בשל המצב מצויים בחוסר ודאות גדול לגבי המשך לימודיהם". בשל כך, לדבריהם, "קיים חשש לאובדן שליטה וקריסה מוחלטת של הרשת, כמו גם לפעולות יזומות של מתחרות מול תלמידים חסרי אונים".

החברה, המפעילה כ-28 סניפים ברחבי הארץ, נחשבת לאחת הגדולות והוותיקות בתחום, כשבכל אחד מסניפיה לומדים מאות תלמידים. משמעות הדבר היא שאלפי צעירים לא יודעים כעת מה יעלה בגורל לימודיהם ובגורל הכסף הרב ששילמו, כשברוב המקרים מדובר בכספי הפיקדון שקיבלו עת שחרורם מצה"ל.

כבר לפני כחודש וחצי הודיעה ההנהלה ל-150 עובדי החברה שלא יקבלו את השי לחג הפסח ושצפויים להיות קיצוצים. לאחר מכן זומנו העובדים לשיחה שבה חשפו את מצבה הקשה של החברה.