יפה בן דוד: "האוצר עושה ספינים, סכנה מרחפת מעל פתיחת שנה"ל"

מזכ"לית הסתדרות המורים הבהירה בריאיון בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 כי לא תקבל את הצעת האוצר לפתרון משבר המורים: "ההצעה היא קדימון לצונאמי של עזיבה". היא הדגישה כי לא תאפשר פגיעה בחופש הגדול ותקפה את לפיד: "מורים מפגינים מול בלפור והוא לא יוצא אליהם"

זמן צפייה: 07:28

לא מתקפלת: מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הבהירה בריאיון היום (שלישי) בוועידה הלאומית בשיתוף חדשות 13 כי היא לא מקבלת את הצעת משרד האוצר לפתרון משבר המורים. היא שלחה מסר לשר האוצר אביגדור ליברמן ולראש הממשלה יאיר לפיד ומתחה נגדם ביקורת.

"אם האוצר ימשיך להתנהל כפי שהוא מתנהל, יש סכנה גדולה מרחפת על פתיחת שנת הלימודים וזה יהיה על ראשם של שר האוצר וראש הממשלה. יותר מ-3 שבועות מפגינים בבלפור והוא לא יוצא אליהם ולא מתערב. לציבור עובדי ההוראה מגיע הסכם שכר מתגמל", אמרה בן דוד לאמנון לוי.

על הצעת האוצר אמרה: "הם הראו שהם רוצים שהציבור ישמע. אבל אנחנו יודעים מה הוא הסתיר בכל ההצעה שלו. אני יכולה רק לומר שאם היינו מקבלים את הצעת האוצר, החוסר שקיים היום הוא קדימון לצונאמי של עזיבה של מורים".

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד | צילום: רויטרס

היא הוסיפה ואמרה: "כל שלוש שנים המורים מתקדמים בדרגה של 7.5 אחוזים. עובדי ההוראה היחידים שעושים את זה מזמנם הפרטי והחופשי. אז האוצר רוצה 250 שקלים במקום 7.5 אחוזים. איזה מורה יילך על זה? האוצר עשה ספין גדול מאוד. הוא הפך את הגמולים לשקליים. גמול תפקיד הוא 6 אחוז מהשכר. פה האוצר אומר שהוא ייתן 600. זה יפגע במורה. גם בנושא המנהלים, למנהל מתחיל הוא ייתן 18 אלף במקום 14 אלף. עם זאת, מנהל בדרגה הגבוהה ביותר – אני אתן לו תוספת של 500 שקל. זה הזוי. זה לא הגיוני".

גם באשר לפתרון סוגיית החופשים וצמצום הפערים, בן דוד אומרת כי אין בכוונתה לוותר. "כולם מסתכלים על החופשים. הנה, יש חופשים ואף אחד לא רוצה להתקרב למקצוע", היא תהתה. "הפתרון שלהם זה להחליף עוולה בעוולה. הפתרון הוא הרחבת בית הספר של החופש הגדול. המורים זה לא בייביסיטר. החופש הגדול יישאר בשלמותו. הוא מיועד לציבור עובדי ההוראה. גם המנהלים עובדים קשה, המורים והיועצים. כולם בהכנות לשנה הבאה. על אסרו חג אמרתי לאוצר שלא נדבר על אסרו חג עד שלא נדבר על השכר".