מהפכת הבגרויות של שרת החינוך: 45% מהמורים נגד הרפורמה

לאחר שבשבוע שעבר הציגה השרה שאשא-ביטון את הרפורמה שתיכנס לתקף החל מהשנה הבאה, מסקר חדשות 13 עולה כי 14% בלבד מכלל המורים בעד התוכנית. 41% השיבו כי הם אינם בטוחים בדעתם על השינוי, ורק 5% מהמורים במקצועות החברה ומדעי הרוח מעריכים שיוכלו ליישם אותו

זמן צפייה: 01:55

ברקע הרפורמה בבחינות הבגרות של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שעתידה להיכנס בשנה הבאה, בסקר חדשות 13 וחברת רושינק שפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית, ונערך בקרב 300 מורי תיכון, עולה כי 45% מהמורים, גם כאלו שהרפורמה נוגעת למקצועם וגם כאלו שלא, נגד הרפורמה של השרה שאשא-ביטון. 14% מהמורים השיבו כי הם בעד הרפורמה, ו-41% מהמורים לא בטוחים בדעתם על המהפכה.

כשנשאלו המורים האם לדעתם הרפורמה תחזק את יכולות הלמידה של התלמידים באקדמיה ובשוק התעסוקה, השיבו 68% מהמורים כי היא תועיל במידה חלקית, 12% השיבו שכן ו-205 השיבו כי כלל לא. כמו כן, רק 5% אחוז מהמורים במקצועות מדעי הרוח - היסטוריה, תנ"ך, ספרות ואזרחות, השיבו כי הם חושבים שיצליחו ליישם את הרפורמה.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון

כזכור, שרת החינוך הציגה בשבוע שעבר את הרפורמה החדשה שתיכנס לתוקף החל משנת הלימודים הבאה עבור תלמידי כיתות י'. תלמידי כיתות י"א וי"ב בשנה הבאה ותלמידי כיתות י"ב בעוד שנתיים ימשיכו במתכונת הנוכחית. המשמעות האופרטיבית - במקום בחינות בגרות, התלמידים יגישו עבודות בארבע מקצועות.

לפי התוכנית החדשה, כל מורה במקצועות היסטוריה, ספרות, תנ"ך ואזרחות יבחר לעצמו אחת משלוש דרכי הוראה. הראשונה היא למידה מתחדשת, שלפיה יתבצע לימוד באמצעות סרטונים, משימות מקוונות ומשימות חקר כיתתיות, למידה עצמית, שיתופית, למידה חוץ כיתתית ולמידה מקוונת, לצד למידה פרונטלית. בנוסף, לרשות המורים יעמוד אוסף רחב של מטלות הערכה שתהיינה בהלימה למיומנויות שעל התלמידים לרכוש.