"שרת החינוך רוצה להיות פופוליסטית": ארגון המורים בקמפיין נגד רפורמת הבגרויות

יו"ר הארגון רן ארז השיק קמפיין נגד הרפורמה שמובילה השרה שאשא-ביטון שבמסגרתה צמצום מספר הבגרויות ועבודת חקר במקום בחינה. "התלמידים החלשים יהפכו לסוג ב'", אמר ארז. "ניאבק בכל הכוח כדי שהדבר הזה לא יקום ולא יהיה". עם זאת, ארז אמר כי אין כוונה בשלב הזה להשתמש בכלי של עיצומים

זמן צפייה: 00:47

יו"ר ארגון המורים רן ארז השיק הבוקר (ראשון) קמפיין נגד רפורמת הבגרויות של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. "רוצים להיות פופוליסטיים ולהקל על ילדים", אמר ארז הבוקר. שם הקמפיין שעליו הכריז ארז: "זה לא ריאלי בלי הומני". בשלב הזה, אמר ארז, כי אין כוונה להשתמש בכלי של עיצומים במסגרת מאבק הארגון.

במסגרת הרפורמה, מספר הבגרויות יצומצם ל-4 או 5. במקצועות האחרים, התלמידים יעשו עבודת חקר משולבת בכיתה י"ב וייבחנו במבחנים פנימיים במקום בגרויות בכיתה י"א.

"ביישובים מבוססים כמו תל אביב התלמידים יתקדמו, אבל ביישובים כמו שדרות - ברור שישקיעו פחות, לא שיהיו רק מקצועות סוג א' וסוג ב', אלא גם תעודות סוג א' וסוג ב'. התלמידים החלשים יהפכו לסוג ב'", אמר ארז במסיבת העיתונאים.

יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון | צילום: צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הוא הוסיף כי "זו תהיה פגיעה אנושה במה שקורה במדינת ישראל. מקצועות הומניים יהפכו לסוג ב'. אם הצד הומני יישאר מאחור ואפילו מזלזלים בו, מה יקרה לאתיקה שלנו?".

עוד אמר ארז כי "אנחנו רואים בחומרה רבה את ביטול בחינות הבגרות - זה יהיה הרסני למערכת החינוך. שרת החינוך אומרת שהיא רוצה להשקיע בלימודי עומק ושהתלמידים יעשו עבודות, אבל היא לא מבינה שתתפתח תעשייה אדירה של עבודות סמינריוניות בתשלום. מדינת ישראל תלך ותידרדר ומי שייפגע ראשון הם תלמידי הפריפריה".

לסיום אמר כי "יש לנו מחויבות מקצועית ומצפונית לזכור ולומר שאנחנו לא ניתן לזה יד, חשוב לנו עתיד העם הזה. אנחנו כארגון מורים ניאבק בכל הכוח ונשקיע את כל מה שצריך גם הסברתית כדי לשכנע את הציבור הרחב, כולל את ההורים והתלמידים, כדי שהדבר הזה לא יקום ולא יהיה".