בית הדין לעבודה האריך את הצו האוסר למורים לשבות עד יום שני בבוקר לפחות

לאחר שכבר הוציא אמש צו מניעה לשביתת הפתע של ארגון הסתדרות המורים, בית הדין לעבודה האריך את הצו והורה להסתדרות המורים להמשיך את המשא ומתן מול משרד החינוך. עד יום שני בשעה 10:00 צריכים הצדדים להגיש עמדה לבית הדין לעבודה. עד אז - בראשון ובשני יהיו לימודים כרגיל

זמן צפייה: 01:35

בית הדין לעבודה האריך היום (שישי) את הצו האוסר למורים לשבות עד יום שני בבוקר לפחות. לצד זאת, בית הדין הורה להסתדרות המורים להמשיך את המשא ומתן מול משרד החינוך, כאשר עד יום שני בשעה 10:00 צריכים הצדדים להגיש עמדה לבית הדין לעבודה. עד אז - בימים ראשון ושני יהיו לימודים כרגיל.

במסגרת החלטת בין הדין לעבודה, על נציגי הסתדרות המורים ונציגי משרד החינוך להיפגש פעמיים - במוצאי שבת וביום ראשון, ושם המורים יציגו את השגותיהם לגבי המתווה, בדגש על המחסור בבדיקות והקושי לדווח בפורטל מורים. במסגרת המשא ומתן, הצדדים ינסו להגיע לפתרונות, ואם לא יימצאו אז על הסתדרות המורים לעדכן עד שני ב-10:00 את בית הדין האם היא מעוניינת להמשיך לנקוט בצעדים ארגוניים. בהתאם להודעתה, יוחלט על קיום דיון נוסף.

בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

תגובת משרד החינוך להחלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הייתה כי "משרד החינוך מברך ומודה לבית הדין האזורי לעבודה על החלטתו להמשיך את צווי המניעה עד ליום שני, לסיום ההדברות. החלטת בית הדין מחזקת את החשיבות והצורך בהשארת התלמידים בגנים ובבתי הספר באופן רציף, כדי להמשיך ולתת להם את המענים החינוכיים והטיפוליים הנדרשים להם".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד בירכה גם היא: "אני מביעה סיפוק רב מההחלטה. ביה"ד אומר בעצם כי לא ניתן לדלג על עובדי ההוראה ולקבל החלטות חד- צדדיות שנוגעות לבריאותנו מעל הראש שלנו. גם בית הדין הבין שהממשלה ומשרד החינוך שגו כאשר קיבלו החלטה חד-צדדית והותירו את עובדי ההוראה חשופים. אנחנו שמחים שבית הדין שמע את זעקתם של עובדי ההוראה והבין כי צדקנו כשדרשנו להיות חלק מהשיקולים בקביעת יישום מתווה ביטול הבידודים."

כזכור, בית הדין לעבודה הוציא ביום חמישי בלילה צו מניעה לשביתת הפתע של ארגון הסתדרות המורים עליה הכריזה מזכ"לית הסתדרות המורים בן-דוד למורים, זאת בעקבות החלטתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לבטל את מתווה הבידודים לתלמידים.

בעקבות צו המניעה, בהסתדרות המורים תקפו אמש: "הממשלה מתעקשת על מתווה מסוכן כדי לחפות על הכשלונות שלה בניהול המגיפה במערכת החינוך. הסתדרות המורים הציעה להקטין את גודל הכתות ולהעניק למוסדות החינוך תוספת כוח אדם, שיאפשרו הפעלה בטוחה יותר של המערכת. אנו נתייצב לדיון שנקבע בבית הדין לעבודה ונעשה כל שביכולתנו כדי להמשיך ולהגן על בריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים".

בריאיון שהעניקה אמש לחדשות 13, בן דויד לא התנצלה על הכרזת השביתה ברגע האחרון וטענה: "אני זעקתי את זעקתם של ציבור עובדי ההוראה ששכחו אותם, הם פשוט שקופים. דאגתי שמישהו ישמע את זעקתם כדי להגן על בריאותם ושלומם". לדבריה, "כאשר הדרג המקצועי במשרד הבריאות אמר שצריך לבטל את הבידודים אנחו אמרנו 'הם החליטו והם מבינים'".