הסוף לשיטת הרמזור: מתווה החינוך החדש נכנס לתוקפו

לאחר דיונים ושינויים, מתווה החינוך מיישר קו עם שאר המשק וכבר לא יעבוד לפי שיטת הרמזור. במקרה של חולה מאומת התלמידים יידרשו לבדיקת אנטיגן וייכנסו לבידוד על פי ההנחיות הכלליות

Students In Israel Return To School Under Strict Covid 19 Measures
כיתה בזמן קורונה בארץ | צילום: רויטרס

הסוף לשיטת הרמזור: מתווה החינוך החדש נכנס הבוקר (ראשון) לתוקפו, לפיו תלמידי בתי הספר והגנים ימשיכו ללמוד באופן פיזי בבתי הספר, כאשר שיטת הרמזור תופסק. כמו-כן, תבוטל הגבלת ה-70% והוראת צמצום המגעים.

במקרה של חשיפה לחולה מאומת, יתנהלו מוסדות החינוך בהתאם למתווה הבדיקות והבידודים המונהג בכל המשק, כך שבמקרה בו יתגלה מאומת בכיתת הלימוד - תלמידים מחוסנים או מחלימים יבצעו בדיקת אנטיגן ביתית או בדיקת אנטיגן מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה חיובית - על התלמיד לשהות בבידוד במשך 10 ימים, כאשר השחרור שלו יהיה מותנה רק באישור רופא.

ד''ר יפעת שאשא-ביטון
ד''ר יפעת שאשא-ביטון

תלמידים לא מחוסנים שאינם מחלימים יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת, כאשר אם תתקבל תוצאה שלילית - על התלמיד לשהות בבידוד במשך 7 ימים, והוא יוכל להשתחרר ממנו כפוף לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת שבוצעה ביום האחרון לבידוד. אם התוצאה חיובית - שהייה בבידוד במשך 10 ימים ושחרור רק באישור רופא. יש להדגיש כי מי שחוסן בחיסון אחד בלבד אינו מוגן ועל כן נחשב כלא מחוסן במקרה של חשיפה למאומת - ולכן אינו פטור מבידוד.

עוד סוכם במסגרת המתווה החדש, כי עובדי מערכת החינוך ומבקרים במוסד חינוכי יידרשו בהצגת תו ירוק (ולעובדי מערכת החינוך גם תתאפשר חלופת בדיקות כפי שהיה עד כה). כמו כן, תמשיך לחול חובת עטיית מסיכות בבתי ספר ומוסדות החינוך ימשיכו לפעול בהתאם למגבלת ההתקהלות הכלליות במשק.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
תורי ענק למתחמי הבדיקות | צילום: רויטרס

בתוך כך, מוסדות להשכלה גבוהה ימשיכו לפעול בתו ירוק, כאשר סטודנטים לא מחוסנים יורשו לבצע אנטיגן אחת ל-84 שעות. בתוך כך, תלמידי בתי הספר בחברה הערבית יחוייבו לבצע בדיקת אנטיגן בחזרה מחופשת החורף.

נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים יבצעו בדיקות אנטיגן לתלמידים ולצוותי הוראה שייחשפו למאומת, ולא יונהג עוד מתווה מיוחד לפעילות חינוך בלתי פורמאלי וחוגים . בנוסף, לא יונהג עוד מתווה מיוחד לטיולים עם לינה והמתווה המיוחד לפנימיות יבוטל.

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, פנה הבוקר לממשלה עם מספר דרישות: בדיקות קורונה למורים בבתי הספר, מתן אפשרות לחיסון רביעי למורים ללא תלות בגיל וחיוב תו ירוק לתלמידים כתנאי לכניסה לבית הספר. לדבריו, "לא ייתכן שמדינת ישראל תפקיר את בריאות המורים. מורים קורסים בין המטלות".