איילון נחסם בעקבות מחאת הנכים: "לא נוותר על שקל אחד"

ברקע אישור התקציב והמחלוקות עם משרד האוצר, ארגוני הנכים הפגינו בנתיבי איילון. תחילה חסמו את הכביש, ולאחר מכן עלו לכיון צומת השלום. "זו רק ההתחלה למה שיתחיל מיום ראשון"

מחאת הנכים בנתיבי איילון

חסימה נוצרה בנתיבי איילון הערב (חמישי) בעקבות התחדשות מחאת הנכים. 20 מפגינים מארוגני הנכים גרמו לעומס תנועה כבד לאורך קילומטרים שנרשם בכביש לכיוון דרום. המחאה היא בתגובה לדיוני התקציב וחילוקי הדעות של הארגונים, ובראשם "נכים הופכים לפנתרים" עם משרד האוצר. בשלב זה עזבו המפגינים את נתיבי איילון ועלו לכיוון עזריאלי.

אחד החוסמים שוחח עם חדשות 13 ואמר כי "יצאנו להפגנת המחאה כדי לאותת לממשלה פעם אחרונה בצורה 'יפה' כי אחר כך יהיה יותר גרוע. צריך להגיע להסדר עם ארגוני הנכים ולשלם מה שהובטח בחוק. זו רק ההתחלה וזוהי רק דוגמית למה שיתחיל ביום ראשון. לא נוותר על שקל אחד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפקד המחוז ורב הכותל: ועדת החקירה לאסון מירון זימנה עדים

ראיסי בהשבעתו: "נשק גרעיני הוא דבר אסור מבחינה דתית"

מתי יחלו ההגבלות ומי יחוייב בבידוד? המדריך להנחיות החדשות

מחאה נכים הפגנה נתיבי איילון
מחאת הנכים בנתיבי איילון | צילום: חדשות 13

על פי המוחים, המחלוקת בעיקרה היא ניסיונות אגף התקציבים במשרד האוצר לגרוע חצי מיליארד שקל ויותר המיועדים ליישום המלא של חוק הנכים. תחשיבי משרד האוצר מחושבים לפי ערכם היום, ולא לפי ערכם בסוף ינואר 2019 כפי שדורשים בארגון. לדבריהם, "כך למעשה מטיל משרד האוצר 'קנס ריבית' על ציבור הנכים בגין האיחור ביישום חוק הנכים בעקבות הפלונטר הפוליטי שליווה אותנו בשנתיים האחרונות".

בנוסף להוספת סעיפים תקדימיים, שינויים אלו גורעים מאות מיליוני שקלים וצפויים לפגוע בתוספות שתוכננו במסגרת החוק, בין היתר תוספת מלאה לנכים הקשישים, רפורמה בקבלת קצבת סיעוד למתמודדי נפש ועוד. יוזם מאבק הנכים אלכס פרידמן אמר כי "אני שמחים שחוק הנכים נכלל בתקציב המדינה, אבל אי אפשר לעשות חצי עבודה. נכה לא חצי בן אדם. דורשים בזכות ולא בחסד את מה שמגיע לנו בחוק".

מחאת הנכים בנתיבי איילון
מחאת הנכים בנתיבי איילון

כזכור, המחאה החלה ביום ראשון בשבוע בעבר, בחסימות במחלף ארלוזרוב בכבישי איילון. ארגון "נכים הופכים לפנתרים" הודיע אז כי המחאה היא בשל מחלוקת עם אגף תקציבים במשרד האוצר בעקבות סעיף "שינוי התנהגות", אשר לפי הארגון "בגינו מנסים במשרד האוצר לגרוע עד חצי מיליארד שקל המיועדים ליישום חוק הנכים".