אלרעי פרייס: "מתווה הכיתה הירוקה בגנים עלול לסכן את הילדים"

ראש שירותי בריאות הציבור מתחה ביקורת בריאיון בגל"צ על התוכנית להוסיף את הגנים לתוכנית הפטור מבידודים, והסבירה שיש לחכות לתוצאות הפיילוט. "העמדה המקצועית צריכה להישמע גם בעניין הזה"

ד"ר שרון אלרעי פרייס
ד"ר שרון אלרעי פרייס | צילום: חדשות 13

ראש שירותי בריאות הציבור מתחה הבוקר (שלישי) ביקורת בגל"צ על הכוונה לצרף את גני הילדים למתווה "הכיתה הירוקה", ובכך להעניק להם פטור מבידודים באמצעות בדיקות מהירות. לדבריה, "אנחנו כגורמי המקצוע אומרים שצריך לחכות לתוצאות הפיילוט, אחרת אנחנו נביא את הילדים לסיכון מיותר. העמדה המקצועית שלנו צריכה להישמע גם בעניין הזה".

אתמול פורסם בחדשות 13 כי הגנים יצורפו למתווה "הכיתה הירוקה" ויזכו לפטור מבידודים. שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מתכוונת להכניס את הגנים לתוכנית בעזרת משלוח של כ-30 מיליון בדיקות אנטיגן שצפויות להגיע בשבוע הבא לישראל. במשרד הבריאות לא מכירים שהגנים יצטרפו השבוע לפיילוט הכיתה ירוקה, ומסרו לחדשות 13: "לא דנו בנושא".

בית ספר בימי קורונה
בית ספר בימי קורונה | צילום: שאטרסטוק

המשלוח הגדול יאפשר חלוקת ערכות בדיקה לכל בתי הספר וגני הילדים ברשויות הירוקות. כמו כן, ערכות בדיקה יחולקו גם להורים בגנים שבהם התגלה נדבק בקורונה. יש לציין כי העיכוב בהגעת הבדיקות לארץ חל עקב קשיים לוגיסטיים מצד משרד הבריאות, לכן רוב ערכות הבדיקה חולקו עד כה רק לבתי ספר ביישובים הירוקים בהם יש תחלואה בנגיף הקורונה.

בנוסף, אתמול פרסם משרד החינוך את נתוני המתווה. התוכנית, שיושמה ב-127 רשויות ויישובים שמוגדרים כירוקים, ובמסגרתו חולקו בבתי הספר כ-16 אלף ערכות בדיקה, ב-75 בתי ספר ברחבי הארץ ו-83 כיתות נמנעו מכניסה לבידוד מלא. בכל הרשויות הירוקות, שבהן נכנס המתווה לתוקפו עד כה, לומדים כ-400 אלף תלמידים.