הרב קנייבסקי הורה: לפתוח את כל מוסדות החינוך לבנות

מנהיג הזרם הליטאי הורה באמצעות בתו להשיב לפעילות את בתי הספר והסמינרים לבנות • הרב אדלשטיין: לפתוח את כל מוסדות החינוך העצמאי - לבנים ולבנות

זמן צפייה: 01:27

מנהיג הזרם הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, הורה הבוקר (שני) באמצעות בתו הרבנית לאה קולדצקי לפתוח את כל מוסדות החינוך לבנות, ביניהם בתי הספר והסמינרים. מאוחר יותר, מנהיג הזרם הליטאי השני, הרב גרשון אדלשטיין,הורה לפתוח את כל בתי הספר של החינוך העצמאי, לבנים ולבנות, כולל מוסדות חינוך שאינם פרטיים.

בתוך כך, לקראת כינוס קבינט הקורונה הערב, שר החינוך יואב גלנט הודיע הבוקר כי ידרוש להחזיר ללימודים גם את תלמידי חטיבות הביניים: "תלמידי כיתות ז'-י', לא שכחנו אתכם - חזרתכם ללימודים עומדת בראש סדר העדיפויות שלי ושל משרד החינוך". מנגד, נציגי משרד הבריאות טוענים כי יש לחכות, משום שהשבת כל מערכת החינוך לפעילות עלולה לגרום לעלייה חדה בתחלואה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אתמול אובחנו בקורונה 745 בני אדם – 2.3% מהבדיקות חיוביות

החיסון שפיתחה אסטרהזניקה עם אוקספורד יעיל ב-70% מהמקרים

נתניהו לא שולל פתיחת כל הכיתות בערים ירוקות, הפרויקטור מתנגד

בית ספר תיכון
בית ספר תיכון | צילום: רויטרס

בוועדה לענייני ביקורת המדינה, שדנה הבוקר באי פתיחת מוסדות הלימוד עבור חטיבות הביניים והימשכות הלמידה מרחוק, אמרו נציגים מארגוני בתי הספר והמועצה לשלום הילד כי ההתעכבות בפתיחת הלימודים הפרונטליים פוגעת קשה רגשית וחברתית בילדים והעלתה את אחוזי הנוער בסיכון.

ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות במשרד הבריאות, השיבה כי "אם פותחים את מערכת החינוך - אי אפשר לפתוח דברים אחרים, לכן צריך קצת לחכות עם כיתות ז'-י'. עדיין יש שליטה בתחלואה, אם נפתח הכול - לא תהיה. אפשרנו מפגשים בשטח הפתוח ואנו לא קופאים על השמרים, אבל אנחנו לא רוצים שלא יהיו הדרגתיות ולרוץ ולפתוח את הכול".

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שולל את פתיחת כלל הכיתות במערכת החינוך בערים הירוקות בלבד. נוסף על כך, נתניהו הבהיר כי אין כוונה לסגת מפתיחת הלימודים ביום שלישי הקרוב. במקביל, גלנט חוזר וטוען שאין הדבקה בקרב התלמידים, וגם המגמות העולמיות מוכיחות זאת - בריטניה, צרפת, וגרמניה, שנקלעו גם הן לגל שני של המגפה, הקפידו לשמור על מערכת החינוך פתוחה, כדי למנוע את הנזקים למשק ולתלמידים עצמם.

בכירים במגן ישראל, שמקורבים לממונה הקורונה נחמן אש, אומרים כי הוא מתנגד לפתיחת הלימודים מחדש בערים ירוקות עד שהתבררו תוצאות הפיילוט לבדיקות תלמידים שמקדם משרד הבריאות. מעבר לכך, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר בריאיון בחדשות 13 כי "אנחנו אמרנו שיש מתווה להחזרת הלימודים בהדרגה, אם מתעדפים להחזיר את הלימודים קודם - אז דברים אחרים לא ייפתחו באותו הזמן. אם מחליטים להחזיר יותר תלמידים ללימודים, נצטרך לשקול מה דין פעילויות אחרות באותם שלבים של ההקלות".