משרד החינוך הנחה לא לבצע בדיקות אנטיגן בבתי הספר: "המהלך לא היה מתואם"

לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי גם מוסדות החינוך היסודיים יורשו לבצע בדיקות עבור התלמידים וצוותי ההוראה, משרד החינוך אסר על כך עד להודעה חדשה. מנכ"לית המשרד: הבדיקות יחלו בשבוע הבא - לאחר תיאום בין המשרדים

זמן צפייה: 00:44

משרד החינוך הנחה הבוקר (חמישי) את מנהלי המחוזות לא לבצע בדיקות אנטיגן לתלמידי בתי הספר היסודיים ולצוותי ההוראה עד להודעה חדשה, בטענה כי המהלך על ביצוע הבדיקות במוסדות החינוך לא תואם איתם. המהלך אמור היה להקל על ההורים ולהפחית את העומסים במתחמי הבדיקות. מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הבהירה כי יחלו לבצע בדיקות משבוע הבא, לאחר תיאום בין המשרדים.

ממשרד החינוך נמסר "ההחלטה בנושא לא תואמה עם משרד החינוך, ואף לא כללה נוהל משפטי מסודר ומוכן מראש הנדרש בביצועה. בסוגיה זו היה הכרח מצד משרד הבריאות לשתף פעולה עם משרד החינוך עוד טרם פרסומה לציבור".

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

"אי לכך, אנו מבקשים להמתין להנחיות כתובות של המשרד ולקיום תדריכים בכל הרמות, שכן הדבר כרוך בהסדרה נוספת עם משרד הבריאות", נכתב בהודעת משרד החינוך. "ההסדרה כוללת כתיבת נוהל משותף לצורך קביעת הכללים וההנחיות לביצוע הבדיקות על ידי הנאמנים ובכלל זה, סוגית הסכמות הורים, תדרוך מנהלים ונאמנים ועוד".

אתמול הכריז שר הבריאות ניצן הורוביץ על מתווה חדש לבדיקות לנגיף הקורונה. במסגרת המתווה, מחוסנים שאינם בקבוצת סיכון יידרשו לבדיקת אנטיגן ביתית בלבד, ואילו בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון יידרשו לבדיקת PCR. אזרחים שאינם מחוסנים ואינם בקבוצת סיכון יעשו בדיקת אנטיגן מוסדית במתחמי מד"א.

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי נתונים מתוך משרד הבריאות מלמדים שבדיקות האנטיגן - אינן אמינות. כמחצית מהנבדקים באנטיגן, מפוספסים בבדיקה והם יאומתו לאחר מכן בבדיקת PCR. בקרב בני 18 ומעלה, האנטיגן נמצא לא אמין ב-61% מהמקרים. לגבי הלא-מחוסנים, בדיקת האנטיגן לא הייתה אמינה ב-72% מהמקרים - שיאומתו אחר כך בבדיקת PCR.