סקר הנהגת ההורים: 40% מהילדים הותקפו בלימודים; כ-25% חוו חרם

סקר ארצי שפורסם חושף כי אחד מכל חמישה הורים אינו מרגיש שילדו בטוח בבית הספר שבו הוא לומד. יותר מ-3% מהילדים חוו "שיימינג" ברשתות, וחמישית מההורים דיווחו שילדם סובלים מהשפלות של הצוות החינוכי

כיתה ריקה בזמן הקורונה

חוסר האמון של ההורים במוסדות החינוך: סקר הנהגת ההורים הארצית בנושא מוגנות שפורסם היום (שלישי) בשיתוף חוקרי אקדמיה בכירים, מצא כי אחד מכל חמישה הורים מרגיש שילדו איננו בטוח במוסד החינוכי שבו הוא לומד. בנוסף, לא פחות מ-40% מהילדים בישראל הותקפו פיזית במסגרת הלימודים, לפחות פעם אחת. כ-25% נפלו קורבן לחרם, ויותר משלושה אחוזים חוו "שיימינג" ברשתות החברתיות.

מהסקר שפורסם התברר כי חמישית מההורים מדווחים שילדיהם סובלים מהשפלות מצד הצוות החינוכי במוסד שבו הם לומדים. אחד מכל חמישה הורים דיווח כי הוא מרגיש שילדו אינו בטוח בבית הספר.

רק שיעור קטן מאוד של הורים דיווח שאנשי הצוות החינוכי פגעו בילדם, באופן פיזי או מיני. לעומת זאת, הורים רבים הביעו חשש מפגיעה מינית בילדם - כ-30% חששו מהערות מיניות, וכרבע מההורים חששו שאחד מהילדים האחרים ינסה לגעת בילדם או לנשקם - ללא רצונם.

לצד הפרטים, יש לציין כי כשלושה רבעים מהנשאלים היו אימהות, 76.5% היו אקדמאיים, 71.9% חילונים וכ-20% מסורתיים. הסקר נערך בחודשים נובמבר-דצמבר 2021 בקרב 2,165 הורים לילדים שנמצאים במערכת החינוך, בגילי גן ועד כיתה י"ב.

תגובת משרד החינוך לסקר שפורסם: "הנתונים מהסקר מצטרפים לשורת הנתונים המדאיגים שהמשרד פרסם ביחס למצבם הרגשי של תלמידי מערכת החינוך בעקבות הקורונה, וביחס לאירועי האלימות התכופים והמוקצנים - אשר מתרחשים במערכת אחרי שנתיים מורכבות. לנוכח מצב זה, פרסמה שרת החינוך את התוכנית המערכתית למניעת אלימות, וגייסה לטובת תוכנית זו כחצי מיליארד שקלים.

"משאבים נוספים שהמשרד מקצה הם בהיבט של ליווי והכשרה של צוותי המקצוע, ומענים נלווים וממוקדים לתלמידים עם בעיות ממושכות. לאורך הקורונה אנשי החינוך עובדים לילות כימים למען ילדי ישראל, והם ראויים לכל הערכה והוקרה על מסירותם. ככל שנאמרו אמירות פוגעניות או שנרשמו התנהגויות פסולות, הרי שיש לגנות ולהוקיען. ככל שמתקבלות פניות בנושא, הן מטופלות ללא דופי".