תלמידת כיתה א' חוסנה ללא אישור ההורים: "אמרו שטעויות כאלה קורות"

הילדה, שלומדת בבית ספר יסודי בראשל"צ, החלימה מקורונה לפני שלושה חודשים. ההורים התבקשו לשנות את הטופס ולחתום עליו גם אם אינם מאשרים, אך למרות זאת בתה קיבלה את החיסון. "מה זה, איזשהו ניסוי בשיטת מצליח?"

זמן צפייה: 01:50

תלמידה בבית ספר יסודי בראשון לציון חוסנה נגד קורונה על אף שהוריה לא אישרו את החיסון, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. האירוע החל כשכל התלמידים בכיתתה התבקשו להגיע עם אישור הורים לחיסון, ובקבוצת הוואטסאפ הכיתתית הודגש להורים כי גם מי שלא מאשר צריך לחתום על הטופס ולהחזיר אותו לכיתה.

התלמידה החלימה מקורונה לפני שלושה חודשים, ואמה שינתה את הטופס, כפי שהתבקשה, מ"הנני מאשרת" ל"אינני מאשרת", ובכל זאת גילתה לתדהמתה באותו יום כי בתה חוסנה יחד עם כל תלמידי הכיתה. "אני לא יכולה להסביר לך את תחושת התסכול והעצבים שהיו לי באותו רגע שראיתי את ההודעה", אמרה האם לחדשות 13.

"זה לא כי אני מסרבת חיסונים", הוסיפה האם, "אני בעצמי מחוסנת, אבל חוסר תשומת הלב הזאת, חוסר בדיקה לפרטים בנושא כל כך רגיש. לא היה עולה בדעתי להחזיר את הטופס הזה בכלל, אבל אתם דרשתם. קיבלתי טלפונים ממפקחת האזור, שאמרה 'כן, לצערי טועיות כאלה קורות'. אז אני אומרת רגע, מה זה, איזשהו ניסוי בשיטת מצליח?"

תקופת הקורונה בכיתה בישראל
תקופת הקורונה בכיתה בישראל | צילום: רויטרס

תגובת משרד הבריאות: "בתחקיר האירוע נמצא שההורים חתמו על טופס הסכמה למתן החיסון - אך שינו אותו, מה שגרם לבלבול. יש להדגיש כי אין צורך לחתום על טופס הסכמה אם מסרבים לחיסון".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "חיסון תלמידים בתוך בית הספר מתבצע אך ורק באישור ההורים. המשרד יחדד את הנהלים כדי למנוע הישנות של מקרה כזה בעתיד".