מהיקב - להנהגת העיר: ראש עיריית נס ציונה מסכם שנה בתפקיד

שנה אחרי שמכר את "יקבי ברקן" ונבחר לראשות עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר מספר על ההחלטה להתמודד, חושף את שיטת הניהול הייחודית - ומקווה שאישה תחליף אותו בתפקיד. "אני חסיד הכוח הנשי"

זמן צפייה: 12:30

במשך שנים שמואל בוקסר מנס ציונה היה אחד האנשים הכי מזוהים עם יין ישראלי. האיש שהקים את "יקבי ברקן" והפך את היין שלו למותג בין-לאומי, שמעיד על עצמו שהוא "דור חמישי של גידול כרמים לענבי יין, זה אצלי בדם", הפתיע את כולם כשמכר את אימפריית היין שלו לפני שנה והתמודד לראשות העיר נס ציונה. "ראיתי מי המתמודדים וראיתי שהכיוון הוא לא נכון ולא טוב לדעתי", הסביר בוקסר את החלטה להתמודד. "אני לא צריך את התפקיד בשביל להתפרנס, אני צריך את התפקיד כמנוף לדאוג לדור הבא".

מערכת הבחירות המוניציפלית בה התמודד בוקסר בן ה-72 מול חבורה של צעירים בני העיר הייתה תקופה קשה עבורו, אבל גם תמונה ישנה בה תועד במהלך מסע ציד, שפורסמה ועוררה סערה ציבורית - לא הצליחה לפגוע במועמדותו. "הציבור חכם והציבור בחר את מי שהוא חושב שיכול להוליך את העיר ולהביא עשייה אמיתית", אמר בוקסר והוסיף כי מבחינתו, אין הרבה הבדל בין עסקים לבין ראשות העיר. "ניהול זה ניהול, הבסיס הוא לגייס צוות טוב. אני מזמן הגעתי למסקנה שאני לא יודע הכול, ולכן אני מומחה בלהביא מומחים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מכה נוספת לג'ונסון: גם היום – הפרלמנט לא יצביע על הברקזיט

תקרית אלימה בשומרון: מתנחלים הפריעו לעבודת המסיק בכפר קוסרא

ברגע האחרון: חברת "טבע" הגיעה לפשרה בפרשת משככי הכאבים

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר
ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר | צילום: חדשות 13

ואכן, השיטה של בוקסר, שהובילה אותו להצליח בעסקים ולנצח בבחירות, היא פשוטה – לתפקידים הבכירים ביותר הוא בחר למנות נשים. "שני שליש מהנהלת נס ציונה, הדרג המקצועי, הן נשים", סיפר בוקסר בגאווה. "אני חסיד הכוח הנשי. נשים יותר חזקות, יותר חכמות ופחות מושחתות, ופחות עסוקות בפוליטיקה פנים-ארגונית". הוא מתכנן לפרוש מהתפקיד בתום שתי קדנציות ומקווה שאישה תחליף אותו בתפקיד. "הגיע הזמן", סיכם.

סמדר מוצפי אהרוני, סגנית וממלאת מקום ראש העיר והאישה הראשונה בתפקיד בעיריית נס ציונה, הסכימה איתו. "אתה יודע איזה כיף זה לעבוד עם נשים? ענייניות, מקצועיות, אנחנו עובדות בשיתוף פעולה מדהים", שיתפה מוצפי אהרוני. "הרי כמעט כל ההתנהלות בעיר היא התנהלות נשית. אנחנו אלו שלוקחות את הילדים לגן ולמעונות ורואות ביומיום את הטיפוח והפיתוח של העיר".

סגנית וממלאת מקום ראש העיר נס ציונה סמדר מוצפי אהרוני
סגנית וממלאת מקום ראש העיר נס ציונה, סמדר מוצפי אהרוני | צילום: חדשות 13