בנט: "נספק 3 ערכות בדיקה חינם לכל תלמיד בבתי הספר היסודיים והגנים"

בתגובה למחסור בבדיקות הביתיות ולמחירים הגבוהים שלהן, ראש הממשלה הודיע כי 3 ערכות בדיקה יחולקו בחינם לתלמידי בתי הספר היסודיים והגנים - ולצוותי ההוראה. בנט המשיך בקו של תפקוד המשק לצד הקורונה והוסיף: "אנחנו נעבור כמה שבועות קשים"

זמן צפייה: 03:17

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי בעקבות המחסור בבדיקות והמחירים הגבוהים, הוחלט לחלק לכל ילד בגנים ובבתי הספר יסודיים 3 ערכות בדיקה בחינם. בנוסף, גם צוותי הוראה יקבלו בדיקות.

"אנחנו קשובים למצוקה של הציבור וגם חיים אותה מקרוב", אמר בנט. "דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים. בנוסף, אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בארגונים או בחנויות שאינם רק פארם".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

"המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב - מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל. למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון. רק הבוקר נחתו בישראל 5,000 מנות טיפול לקורונה של חברת 'מרק', שמתאימות לחולים בסיכון גבוה. זה בנוסף לתרופות של פייזר שכבר נמצאות בידינו. התרופות ניתנות בכדורים למשך חמישה ימים".

לבסוף סיכם ראש הממשלה את המדיניות של תפקוד המשק לצד הקורונה ואמר כי "אנחנו נדע להמשיך למצוא את האיזון בין כלכלה מתפקדת ומשק מתפקד לבין ניהול המשבר. הגל הזה לא יימשך לנצח, אנחנו נעבור כמה שבועות קשים, אבל נעבור את זה ביחד".