זעם על ציון יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון: "שירי הלל לאויבי ישראל"

במקביל לעצרת, התקיימה עצרת על ידי סטודנטים שהניפו דגלי ישראל. ראש עיריית ב"ש דנילוביץ' שיגר מכתב זועם להנהלת האוניברסיטה: "עוד קו אדום נחצה היום". מטעם האוניברסיטה נמסר: "סטודנטים התעמתו עם דעות מנוגדות אך ידעו לשמור על הסדר הציבורי" .

זמן צפייה: 01:45

עצרת לציון יום הנכבה התקיימה היום (שני) באוניברסיטת בן גוריון שבנגב, כשמקביל אלייה הגיעו סטודנטים לעצרת בה הניפו דגלי ישראל. ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', שיגר מכתב זועם להנהלת האוניברסיטה, בו כתב: "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס של אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש דגלי פלסטין מונפים בגאווה ושירי הלל לאויבי ישראל, שכל רצונם הוא להשמידה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205231320' autoplay='0' credit='' desc='העצרות באוניברסיטת בן גוריון' poster='' kid='1_dchgrqjb' duration='10']

עוד הוסיף דנילוביץ': "ליבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקיריהן וצופות בביזיון הזה. היכן הימים בהם האוניברסיטה אסרה פעילות פוליטית, בטח הפגנה בוטה ומתריסה כנגד מדינת ישראל? עוד קו אדום נחצה היום, בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול על פי הרוח הישראלית".

העצרת המקבילה לציון יום הנכבה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון, בה הניפו דגלי ישראל
העצרת המקבילה לציון יום הנכבה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון, בה הניפו דגלי ישראל

מטעם האוניברסיטה נמסר: "יומיים אחרי יום הגיוון הבינלאומי, נוכחנו שוב לראות שהקמפוס שלנו מכיל סטודנטים וסטודנטיות מכלל החברה הישראלית והמחזיקים במגוון דעות והשקפות. האוניברסיטה מהווה נקודת מפגש, בה ניתן להתוודע ולהכיר מקרוב אנשים, רעיונות חדשים ותפיסות עולם שונות. על כן, אפשרנו לקיים שתי עצרות פוליטיות עם דעות מנוגדות. אנו גאים בסטודנטיות ובסטודנטים שלנו המגלים אכפתיות כלפי הסובב אותם, מביעים את דעתם. היום הם התעמתו עם דעות מנוגדות, אך שמרו על הסדר הציבורי וניהלו את העצרות באופן ראוי. בצד חילוקי הדעות הפוליטיים הסטודנטיות והסטודנטים שלנו יודעים לעבוד יחד במעבדות, בכיתות ובפעילויות החברתיות".

מאוחר יותר, נמסרה תגובה נוספת מטעם האוניברסיטה: "למה הרשינו להניף את דגל פלסטין בקמפוס? זאת פעם ראשונה שסטודנטים בקמפוס ביקשו לקיים הפגנה ולהניף את דגל פלסטין. בדקנו וחוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה, שאותה קיבלנו, היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלסטינית, שאיתה יש לממשלת ישראל הסכמים. מובן לנו שהמחזה לא היה פשוט וכאב לרוב חברי קהילת האוניברסיטה".

"אנחנו גאים בסטודנטים שלנו, משני קצוות המתרס, שהשכילו להביע את דעתם ולמחות באופן דמוקרטי, כזה שלא התדרדר לגילויי אלימות, שבהם חזינו במקומות אחרים. זו החוזקה שלנו. אנחנו מסכמים יום שבו דגל ישראל התנופף בגאון בקמפוס, יום שבו שרו בשירה אדירה את ההמנון שלנו, לצד דגלים ושירים אחרים. אירועי היום מראים שיש מקום לגיוון הדעות באוניברסיטה שהיא ציבורית במדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו גאים לצעוד בדרכו של דוד בן-גוריון, וגאים להוות מוסד מוביל להשכלה גבוה, שלצד הידע והעשייה האקדמית, גם בעל תפקיד חינוכי".