יפה בן דוד מאיימת: "שנת הלימודים לא תיפתח"

מזכ"לית הסתדרות המורים התייחסה למשבר של ארגונה מול האוצר בכנס החינוך של מרכז השלטון ואמרה: "אנחנו הפתרון, לא הבעיה. להשתלח באנשי החינוך, להגיד שהם בריונים - זו בושה"

זמן צפייה: 09:00

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, התייחסה הבוקר (חמישי) למשבר בין הארגון למשרד האוצר בכנס החינוך של מרכז השלטון המקומי בגני תקווה ואמרה: "אנחנו הפתרון, לא הבעיה. להשתלח באנשי החינוך, להגיד שהם בריונים, זו בושה. שנת הלימודים כפי שהם מתנהלים לא תיפתח".

עוד הוסיפה בן דוד: "חבורת גברים שחושבים שהם יקבעו את מה שצריך להיות. הם מפלגים ומסכסכים. במשך שמונה חודשים אנחנו יושבים עם אנשי האוצר, הם גררו רגליים ולא הסכימו להעביר את הכסף. המצב המשברי שהתרענו לפני למעלה משנה על המחסור החמור במורים, מנהלים, גננות קורה. הבעיה היא משרד האוצר. האוצר מנסה לפצל ולסכסך. כולנו אנשי חינוך שרוצים ללמד ולפתח. מהמשבר הזה אפשר רק לצמוח. איפה הנהגת המורים. איפה הצעקה שלכם? לא יכול להיות שראשי רשויות יגידו אנחנו תומכים במאבק אבל אנחנו לא שובתים".

אביגדור ליברמן, יפה בן דוד
אביגדור ליברמן ויפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"האוצר רוצה לפגוע במשרות אם, בתנאים של המורים. אנחנו לא ניתן לזה יד. הם לא יצליחו", אמרה בן דוד, "יהיה כאוס גדול מאוד. אני מאוד מקווה שההתערבות של ראש הממשלה תביא תוצאות. הבשורה של האוצר זה להוסיף 400 שקל. איזה אדם ערכי ירצה לבוא למערכת ללא אפשרויות קידום? אני מחזקת את שרת החינוך. אנחנו רוצים לתגמל את עובדי ההוראה ולמשוך עובדים איכותיים. כל יום עובדי הוראה נוטשים את המערכת. לא ניתן לעשות סיבוב, לשקר ולקחת מהמורים את מה שמגיע להם. המאבק הוא בשביל הילדים שיהיה להם את המורים הטובים ביותר ואנחנו צריכים לשמר אותם".

במקביל, ממשרד האוצר נמסר כי הם עדיין מחכים ליפה בן דוד, שטרם הגיעה לפגישת המשא ומתן שנקבעה עימה ל-12:00.

סגן הממונה על השכר באוצר, משה בכר, ממתין ליפה בן דוד
סגן הממונה על השכר באוצר, משה בכר, ממתין ליפה בן דוד

רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים, אמר באותו הכנס: "צריך להעביר את הסמכויות לניהול מערכת החינוך מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי. הם יודעים מה הצרכים של התושבים והם ידעו לתת את הכלים והסמכויות כמו שעשו בקורונה. השילטון המקומי מנהל את התיכונים לכן אין כמעט בעיות. השלטון המקומי יודעים לעשות את העבודה טוב. אם ראשי הרשויות לא יתנו חינוך טוב התושבים יבואו ישירות אליהם".

מוקדם יותר שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, אמרה באותו הכנס כי נפגשה אמש עם שר האוצר אביגדור ליברמן וראש הממשלה יאיר לפיד, והוסכם כי צוותי החינוך והאוצר יפגשו. "נדהמתי שהאוצר יצא מהפגישה ואמר שההצעה שנתן היא הסופית", אמרה שאשא-ביטון, "לא יכול להיות שהם מדברים באוגוסט על צווי מניעה במקום לפתור את המשבר. מי שאומר שזו ההצעה הסופית - לא רוצה לפתור את המשבר".