ארגון המורים מאיים: נשבית אם רפורמת הבגרויות תצא לפועל

באיגרת ששלח למורים המשתייכים לארגון יצא היו"ר רן ארז נגד הרפורמה שכוללת צמצום במספר הבגרויות, קיום מבחנים פנימיים ועבודת חקר במקום בחינה בחלק מהמקצועות: "החלטה פופוליסטית הרת אסון"

יו"ר ארגון המורים רן ארז

יו"ר ארגון המורים רן ארז מאיים בהשבתת מערכת החינוך אם רפורמת הבגרויות שעליה עובדים במשרד החינוך בראשות השרה יפעת שאשא ביטון תצא לפועל. במסגרת הרפורמה, מספר הבגרויות יצומצם ל-4 או 5. במקצועות האחרים, התלמידים יעשו עבודת חקר משולבת בכיתה י"ב וייבחנו במבחנים פנימיים במקום בגרויות בכיתה י"א.

במשרד החינוך עובדים בחודשים האחרונים על הרפורמה ונערכו בנושא כנסים עם מורים, מנהלים, נציגים מהאקדמיה שהביעו תמיכה בה.

בעקבות ההתפתחויות שלח ארז איגרת למורי הארגון וכתב: "צעד זה מתוכנן על מנת לרצות תלמידים ולחסוך מאות מיליוני שקלים, על חשבון המורים ותוך פגיעה חמורה בתלמידים ובמורים, מקצועית וכלכלית, כמו גם ובמיוחד בזהות הלאומית שלנו כעם וכאזרחים".

עוד הוא כתב כי "לימוד מתמטיקה ואנגלית הם חשובים מאוד לצורך הקידום הכלכלי של תלמידנו. אבל הם רק מקצת ממה שמערכת החינוך צריכה לתת להם. מקצועות ייעלמו , משרות יקוצצו, מורים יילחצו ע"י מנהלים, הורים ותלמידים לתת ציונים טובים לתלמידים. גם אם המקצוע לא נלמד מספיק שעות כי הרי לא ירצו להכשיל את תעודת הסיום של התלמיד".

לסיום כתב ארז כי "בצורה כזאת, לימוד אותם מקצועות יהפוך לאט לאט ל'ישראבלוף' או שלא ילמדו בכלל. כמורים ומחנכים וכמי שאכפת מאוד מעתיד מערכת החינוך והמדינה והקשר שלנו עם מדינת ישראל, חשוב לרתום כל אחת ואחת מאיתנו למאבק ההסברתי הזה. הציבור יודע לשכנע פוליטיקאים שלא לקבל החלטות פופוליסטיות הרות אסון. גם אם בטווח הקצר הדבר הזה לא בולט כ"כ, צריך להביט קדימה, לזהות את הסכנות הקיימות ולמנוע אותן".