עם מסכות ושמירת מרחק: 2.5 מיליון תלמידים חזרו ללימודים • צפו

בצל מגבלות נגיף הקורונה: יותר מ-200 אלף אנשי צוות חינוכי קיבלו את פני הילדים והנערים בכ-25 אלף בתי ספר וגנים • צפו בתמונות ממוסדות הלימוד בכל רחבי הארץ

זמן צפייה: 07:03

2.5 מיליון תלמידים ותלמידות פתחו הבוקר (ראשון) את שנת הלימודים תשפ"א תחת מגבלות נגיף הקורונה. יותר מ-200 אלף אנשי צוות חינוכי קיבלו את פני הילדים בכ-25 אלף בתי ספר וגנים ברחבי הארץ. עם זאת, תחילת השנה לכ-130 אלף תלמידים שגרים בערים שהוגדרו אדומות בתוכנית הרמזור תידחה בכמה ימים, והשאר ילמדו על פי מתווה משרד החינוך שקיבל את אישור משרד הבריאות. גם בביתר עילית הלימודים התקיימו כסדרם - זאת למרות שהעיר מוגדרת כעיר אדומה.

שר החינוך יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו פתחו את שנת הלימודים בבית הספר נטעים במבוא חורון. "שנת הלימודים נפתחה בצל משבר בריאותי גדול, אבל עצם פתיחתה היא הישג חינוכי וכלכלי כאחד", אמר גלנט. "כל ילד החוזר לספסל הלימודים, גם בתנאים המורכבים אשר נכפו עלינו, מאפשר להוריו לצאת לעבודתם כרגיל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: נתניהו ביקר ב-2018 בחשאי באמירויות ונועד עם השליט

סוריה: ישראל תקפה בדמשק – שני חיילים נהרגו ושבעה נפצעו

נתניהו: "הזמנו את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל"

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר החינוך יואב גלנט
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר החינוך יואב גלנט | צילום: עודד קרני, לע''מ

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2001091102' autoplay='0' credit='' desc='בית הספר יהודה המכבי, ת"א' kid='1_fsf3kn00' duration='90'']

"אני מאמין גדול בילדי ישראל ובמתן הזדמנות לכולם. ילד החולם על הצלחה זכאי לקבל את כל שאנו יכולים לתת כדי לסייע בידו. יחד, מתוך תחושת שותפות ואחדות, נעשה הכל על מנת להבטיח שכל ילד וילדה יקבלו את הכלים הנדרשים להם כדי לפרוח, להתפתח ולהצליח".

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר החינוך יואב גלנט
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר החינוך יואב גלנט | צילום: עודד קרני, לע''מ

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009011112' autoplay='0' credit='' desc='בית הספר אשכול, נס ציונה' kid='1_a4cbuv0p' duration='16'']

בביקורו בבית הספר, הסביר ראש הממשלה לתלמידים על נגיף הקורונה ועל חשיבות ההקפדה על הכללים. "בימים נורמלים, היינו מחבקים אתכם כמו שאתם זוכרים בגן", אמר להם נתניהו, "אבל היום לא מותר לחבק, זה השיעור הראשון, אנחנו אומרים את זה. בכל בוקר צריך לזכור שאי אפשר עכשיו להתחבק, צריך לשמור קצת על מרחק וצריך לשמור על מסכה".

"הקורונה זה כמו חרק קטן קטן, שאי אפשר לראות אותו, אבל אם אנחנו לא נזהרים הוא עובר מאחד לשני". עוד הוסיף נתניהו: "אני ראיתי בטיקטוק דברים איומים, אל תעשו את זה. אני רוצה שתתקתקו ספרים. זה יעזור לכם, זה יעזור לכולנו".

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, ראש הממשלה בנימין נתניהו
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע''מ
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, ראש הממשלה בנימין נתניהו
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע''מ

שר הביטחון בני גנץ פתח את שנת הלימודים בבית הספר "לב", שבו לומדים ילדים עם ובלי צרכים מיוחדים. "אנו עושים כל שביכולתנו לבנות עבורכם עתיד טוב ובטוח במדינת ישראל", אמר גנץ למורים ולתלמידים. "אתם תלמדו, אנחנו נדאג לשאר. שמרו על הסקרנות שבעיניכם והכי חשוב - הסתכלו תמיד סביב, הושיטו יד, החברים שילוו אתכם כל החיים הם אלה שתכירו כאן".

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר הביטחון בני גנץ
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר הביטחון בני גנץ | צילום: חורחה נובמינסקי, לע''מ
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר הביטחון בני גנץ
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר הביטחון בני גנץ | צילום: חורחה נובמינסקי, לע''מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים סיור בבתי ספר באפרת ובגוש עציון עם ראשי המועצות עודד רביבי ושלמה נאמן. אדלשטיין אמר כי "קיבלנו החלטה לא פשוטה - לפתוח את מערכת החינוך בישראל למרות השתוללות הנגיף. לא בכל המדינות בעולם התקבלו החלטות כאלה, אבל הצורך להחזיר את הילדים למערכת החינול ולתת להורים להמשיך לעבוד היה לנגד עינינו".

"צריך לחיות בצל הקורונה", המשיך, "לעשות הכול לדכא את הנגיף, לשטח את העקומה ולזכור שהקורומה עדיין כאן. לא מקובלות עלי הגישות של 'אין קורונה' או של 'לסגור הכל', אבל אפשר להמשיך בכך רק אם נקיים את ההנחיות של משרד הבריאות".

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר הבריאות יולי אדלשטיין
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: מאיר אליפור

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009011109' autoplay='0' credit='' desc='בית הספר ארזים, רמת ישי' kid='1_yppfvfn7' duration='58'']

שר העבודה והרווחה איציק שמולי פתח את שנת הלימודים במעון ויצו במבשרת ציון, שם אמר: "האחריות שלנו לשלומם ולביטחונם של הילדים היא עצומה והשנה הזו תתחולל מהפכה שלמה בתחום במקום ההפקרות שהיתה עד כה, זו התחייבות".

"יחד עם ההורים נוביל שינוי ממשי דרך קביעת סטנדרטים ראויים של תקינה והצבת מערך פיקוח אסרטיבי שיאכוף זאת. נשקיע משמעותית בהכשרת הצוותים ונרדוף עד חורמה כדי להרחיק את המתעללים - זה המבחן ונעמוד בו".

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר העבודה והרווחה איציק שמולי
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר העבודה והרווחה איציק שמולי | צילום: ויצו
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר העבודה והרווחה איציק שמולי
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א, שר העבודה והרווחה איציק שמולי | צילום: ויצו

פרויקטור הקורונה הפרופסור רוני גמזו, מנהל "מגן ישראל", חזר הבוקר לבית הספר "רביבים" בחולון שבו למד בילדותו, ואמר: "באתי לכאן לאחל לכם שנת לימודים פורייה ומוצלחת. הכי חשוב להמשיך ללמוד ובמקביל לשמור על עטיית מסיכות ושמירת מרחק. ילדים מנצחים את הקורונה, כי הם שומרים על אבא ואמא ועל סבתא וסבא".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009011114' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ רוני גמזו חזר לבית הספר שבו למד' kid='1_jfkb4alt' duration='27'']

בית הספר ארליך בטבריה, ביום הראשון לשנת הלימודים תשפ''א
בית הספר ארליך בטבריה, ביום הראשון לשנת הלימודים תשפ''א | צילום: אושרי וייצמן

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם פתחה את היום בגן האנתרופוסופי החדש בשכונת בת גלים, ומשם המשיכה לבית הספר לחינוך מיוחד "אלמסאר", לבית הספר לחינוך טכנולוגי "בסמת" ולבית ספר עבד-אל-רחמן.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009011120' autoplay='0' credit='ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה' desc='ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם' kid='1_3kdit20a' duration='42'']

לימודים בביתר עילית
לימודים בביתר עילית | צילום: חדשות 13

מפקדים ומאות שוטרים ומתנדבים ליוו הבוקר את התלמידים עם כניסתם לבתי הספר ומוסדות החינוך בערים ובישובים בתחום מחוז תל אביב. השוטרים חילקו לתלמידים עלונים, מדבקות ומערכת שעות וכחלק מעידוד התנהגות בטוחה בימי הקורונה רשמו לילדים שעטו מסכה "דו"ח משטרה חיובי אישי" כאות להוקרה על התנהגות נכונה ומוגנת בעת הזו.

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א | צילום: דוברות המשטרה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009011117' autoplay='0' credit='עיריית יהוד מונסון' desc='בית ספר היובל, יהוד מונסון' kid='1_zyxr3723' duration='20'']

ראש עיריית הרצליה משה פדלון בירך את תלמידי העיר, ואמר: "עשינו הכול כדי ששנת הלימודים תיפתח בצורה הטובה ביותר ושהלימודים שלכם יהיו מעוררי עניין וסקרנות. אנחנו עומדים לצידכם לכל אורך הדרך".

פתיחת שנת הלימודים תשפ''א
פתיחת שנת הלימודים תשפ''א | צילום: דוברות עיריית הרצליה:

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2009011105' autoplay='0' credit='' desc='בית הספר ידלין, ראשון לציון' kid='1_hrz70dy0' duration='90'']