מחדשת עיצומים: בן דוד הורתה לא להיפגש עם הורים לקראת 1 בספטמבר

מזכ"לית הסתדרות המורים הודיעה למנהלים ולעובדי הוראה כי המשא ומתן עם האוצר על הסכם שכר חדש אינו מתקדם והורתה שלא לקיים ימי היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים ולא לקיים מפגשים עם הורים

זמן צפייה: 01:15

החופש הגדול החל לפני כמעט שלושה שבועות, אך העיצומים חוזרים: מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הורתה היום (שלישי) למנהלים ולעובדי ההוראה שלא לקיים ימי היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים ולא לקיים מפגשים עם הורים לקראת פתיחת השנה.

בהודעה שהעבירה לעובדי ההוראה כתבה בן דוד כי החליטה על העיצומים בשל העובדה לטענתה שהמשא ומתן מול האוצר על הסכם שכר חדש אינו מתקדם. כמו כן, בן דוד עדכנה את מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר כי הסתדרות המורים לא תאפשר הצבת מחנך אחד לשתי כיתות.

.יו''ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בהפגנה המורות והגננות
מז''כלית הסתדרות המורים יפה בן-דוד, בהפגנה המורות והגננות | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

במקביל, בשבועות שטרם סיום שנת הלימודים החריף המאבק של הסתדרות המורים בראשות יפה בן דוד, שמבחינתה, נאבקה מול משרד האוצר להעלת שכרם של המורים. הסתדרות המורים אף שבתה כמה פעמים במהלך החודש האחרון ללימודים. כרגע, המשא ומתן בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר נותר במבוי סתום.

בדיונים האחרונים בין נציגי הסתדרות המורים ומשרד האוצר, שהתקיימו בחודש שעבר, הצדדים לא הצליחו לגשר על הפערים. באוצר הציעו שכר של 8,600 למורה מתחיל, כאשר יפה בן דוד דרשה שכר של 10,500 למורה מתחיל, ותוספת כוללת של 8 מיליארד שקלים במסגרת ההסכם. באוצר טענו כי מדובר בסכום מופרך ובמיוחד בתקופת בחירות. בנוסף, הועלו בדיונים דרישות נוספות של האוצר: שינוי לוח החופשות של המורים, חוזה אישי למורים מצטיינים, הקלה באפשרות לפטר מורה ע"י מנהל בעת הצורך. בכל בנושאים הללו - לא נרשמה התקדמות במשא ומתן.

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון התייחסה בסוף שנת הלימודים למשבר בין הסתדרות המורים ומשרד האוצר ואמרה: "עלינו להבטיח שמערכת החינוך תצליח לשמר את המנהלים, המורות והמורים בתוכה, ולמשוך אליה את הטובים ביותר. זו הסיבה שאנו נאבקים לצידם, עד שיחד כולנו נצליח להביא לשינוי בתנאי שכרם ובמעמדם. למען עתיד החינוך של ילדינו".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר התייחסה גם היא לנושא: "מערכת החינוך מסכמת שנה של רצף למידה, לאחר שבמשך שנתיים חוותה אי ודאות וחוסר יציבות. כחלק מתכנון אסטרטגי ארוך טווח, פועלים שרת החינוך והמשרד בדבקות ובנחישות כדי לשפר את שכר המורים, שמהווים נדבך מרכזי בחיזוקה ובקידומה של מערכת החינוך".