"לא לשתוק": הפגנת תמיכה בתלמיד בן 15 שעבר חרם אלים

הפרשה נחשפה כשחברו של עמית מבית הספר בראשון לציון ניסה להתערב לטובתו, והמחרימים איימו עליו שלא יתערב. "הילד סופג אלימות מול כל התלמידים, ומערכת החינוך לא מודעת לזה"

זמן צפייה: 02:01

הפגנה נערכה הערב (שבת) לכבודו של עמית כהן, תלמיד בן 15 מראשון לציון, שעובר חרם אלים וקשה שכלל תיעוד והפצה של ההתעללות ברשתות החברתיות. את ההפגנה ארגנו שירי קננסברג וקבוצת הפייסבוק "ים של חברים", ובין המשתתפים היה גם ראש העיר רז קינסטליך.

הפרשה נחשפה כשחברו של עמית לכיתה ניסה להתערב לטובתו, והמחרימים שלחו לו את סרטוני החרם, להם צירפו תמונות של סכינים ושוקר חשמלי, כדי לאיים עליו שלא יתערב. הילד מייד דיווח להורים של עמית, ואז נשבר קשר השתיקה. עמית התרגש לראות את כל האנשים שבאו להפגין למענו, ואמר שהמסר שלו לילדים אחרים הוא לא לשתוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המונים צועדים בגלזגו למען האקלים: "מנהיגנו לא יצילו אותנו"

יממה קטלנית בכבישים: 11 הרוגים, "פגע וברח" בראשל"צ

אסון בארה"ב: לפחות 8 נרמסו למוות בפסטיבל מוזיקה בטקסס

אביו של עמית, גולן, אמר לחדשות 13: "זה התחיל משנה שעברה, הילד עבר העלבות ואלימות פיזית והסתיר את זה בתוך הלב. הוא הסתגר בתוך החדר ולא היינו מודעים לבעיה, עד שגילינו את זה השבוע, שהילד עובר אלימות במסדרונות בית הספר מול כל התלמידים, ומערכת החינוך לא מודעת לזה. לא המורים, לא המנהלת ולא היועצת שהייתה מנהלת איתו שיחות".

ראש העיר קינסטליך אמר לחדשות 13 במהלך ההפגנה: "כולנו כהורים, אי אפשר להסתיר את זה. כל אחד אומר - גם אצלי זה יכול לקרות, ואני לא רוצה שזה יקרה אצלי, וככה אני אדאג לשמור על כל ילדי ראשון כאילו הם ילדיי".