עורך "ידיעות אחרונות": "העיתון לא היה שורד, היינו עוזבים כאיש אחד"

עורך "ידיעות אחרונות", פרסם מאמר באשר לשיחה בין מוזס לרה"מ. לדבריו, אם סיקור רה"מ היה משתנה כולם היו עוזבים

זמן צפייה: 03:10

"תחושת מועקה קשה": הבוקר (ראשון) פרסם עורך עיתון "ידיעות אחרונות", רון ירון, מאמר בשם "כשהבית רועד" ובו כתב כי אם הקו המערכתי סביב ראש הממשלה היה משתנה בשל המו"מ שניהל מוזס ולא בשם שיקולים עיתונאיים - כל העובדים היו עוזבים. המאמר פורסם בשער העיתון, שעות ספורות לאחרחשיפת הציטוטים החדשים בחדשות 2 מתוך הקלטת השיחות בין רה"מ למו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ירון התייחס לציטוט המיוחס למוזס לפיו "תהיה רעידת אדמה" במערכת אם הסיקור של נתניהו ישתנה. "אתמול בערב התברר לי שאני לא רק העורך הראשי של העיתון החשוב והמשפיע במדינה. אני גם זה שמחזיק ביד את סולם ריכטר", כתב.

רון ירון
רון ירון | צילום: פלאש 90 / מרים אלסטר, יעקב נאומי

"אני מעריך את הרעידה שעליה דיבר מוזס כ-10 בסולם ריכטר - אין מצב שהעיתון הזה היה שורד את רעידת האדמה הזו. כולנו, כאיש אחד, היינו עוזבים ומחפשים בית אחר. ואז, ממילא 'ידיעות אחרונות' כבר לא היה העיתון שאתם מחזיקים כרגע ביד. המו"ל שלי ידע זאת, ולכן לא סתם הוא בחר במילים "'רעידת אדמה'", הסביר.

לדברי ירון, הנאמנות של העיתונאים העובדים במקום נתונה קודם כל לקוראים ורק אחר כך למו"ל. "קוראינו היקרים - אנחנו, העורכים והכותבים, נאמנים קודם כל לכם - ורק אחר כך למי שמשלם לנו את המשכורת".

[brightcove_iframe video_id='bibi_noni_vtr2_n20170114_v1' autoplay='0' credit='צפו: התמלולים שנחשפו מההקלטות' kid='' duration='1929'']

בניגוד לכותבים אחרים בעיתון כמו סימה קדמון ובן-דרור ימיני, עורך העיתון נמנע מלקרוא למוזס להשעות את עצמו ואף טען כי "מוזס נאמן עד בלי די לקוראי העיתון ולמפעל חייו, זה שייסדו אביו וסבו לפני 77 שנים". עם זאת, ירון ציין כי "הפרסומים קשים מאוד - אני לא מתכוון לייפות את הדברים או לרכך אותם".

ירון המשיך והשווה את עבודת העיתון לגלריה של אמנות. לדבריו, בעל הגלריה משול למו"ל אך אין לו השפעה על התמונות שיוצגו או על מיקומן: בכך טוען ירון כי מוזס לא התערב בעבודת העורכים והכותבים בעיתון.

ירון סיכם את דבריו וכתב כי "אני לא מנסה לומר ש'עסקים כרגיל', וגם לא מסתיר שיש באוויר ובלב של כולנו תחושת מועקה קשה. עם זאת, אנחנו ממשיכים לעבוד מתוך אמונה פנימית חזקה, שאנחנו מציירים עבורכם בכל יום מחדש, וגם היום, את המונה ליזה".