מחאת הנכים: שיבושים בכבישי המרכז

המאבק על העלאת הקצבאות לא פוסק לרגע: במשטרה הודיעו על חסימת כביש 5 באזור מחלף הכפר הירוק ועל חסימת כביש 2 באזור מחלף יקום

ההפגנה בכיכר רבין, היום
 לאחר שארגון ''נכה לא חצי בן אדם'' הפגין אמש מול כנס התמיכה בראש הממשלה, התחדשו היום (חמישי) פעולות המחאה: אחר הצהריים חסמו הפעילים יחד עם פעילי קבוצת "הפנתרים" את צומת יקום, את כביש 2 לכיוון צפון ואת מחלף הכפר הירוק לכיוון מערב. במקביל, מתקיימת הפגנת תמיכה במאבק הנכים בכיכר רבין בתל אביב, במהלכה נחסם לתנועה רחוב אבן גבירול.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהפגנה נושאים המוחים שלטים בהם נכתב "דורשים צדק, לא רוצים צדקה", "אם אפשר להתקיים מ-2,342 ש"ח בחודש, למה ח"כ מקבל 41,525?". ו-"עני נכה עני". שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקומות החסימה ומכוונים את התנועה לדרכים חלופיות. תוך זמן קצר הודיעה המשטרה כי במחלף יקום לצפון נפתח לתנועה אחד הנתיבים.

ההפגנה בכיכר רבין

החרפת המאבק מתקיימת כנגד מסקנות ועדת פרופ' שמחון אשר ממליצה על תוספת נמוכה ודיפרנציאלית לקצבת הנכות, בניגוד לדרישה לקצבת נכות בגובה שכר מינימום, והתעלמות מוחלטת מצד ראש הממשלה להידבר.

מוקדם יותר היום חסמו הפעילים את הכניסה לנמל התעופה בן גוריון, וכן את הכניסה לאזור התעשייה "אפק" בראש העין. "אנחנו לא שמאלנים, אנחנו לא ימניים, אנחנו רעבים", אמר אלכס פרידמן, יוזם המאבק ויו''ר ''נכה לא חצי בן אדם''. לדבריו, "הסבל הקשה של הנכים וההפרעה הבלתי נמנעת לכלל האזרחים יכולה להסתיים בהחלטה אחת, אבל ראש הממשלה בוחר להמשיך להתעלם''.