המשטרה: עלייה בדיווחים אודות פריצה לוואטסאפ • כך תתגוננו

בשבועות האחרונים נעשו יותר ויותר ניסיונות להשתלט על אפליקציית המסרים. איך אפשר למנוע פריצה ומה לעשות אם החשבון כבר נפרץ? • מדריך

וואטסאפ
וואטסאפ | צילום: רוייטרס

משטרת ישראל דיווחה היום (שישי) על כך שבשבועיים האחרונים חלה עלייה בדיווחים אודות פריצה והשתלטות על חשבונות וואטסאפ. השתלטות על חשבון עלולה להוביל לשרשרת של פריצות לחשבונות וואטסאפ נוספים של אנשי הקשר השמורים במכשיר שנפרץ.

המשטרה הסבירה כי על מנת למנוע פריצה לחשבון, יש להקפיד על השמשת אימות דו שלבי לחשבון, וכן ליצור סיסמה חזקה על התא הקולי האישי. כמו כן, חשוב לדעת כי קבלת קוד אימות מחברת וואטסאפ הינה רק במקרה בו נדרשת הפעלה מחודשת של חשבון או במקרים בהם בעל החשבון רוצה להעבירו למכשיר סלולרי אחר.

"ככל שאין ברצונכם לבצע אחת משתי פעולות אלו, מומלץ שלא להעביר לאחרים את הקוד שמתקבל בהודעת ה-SMS - גם במידה והקוד מבוקש על ידי בני משפחה, זאת לאור החשש שמדובר בניסיון השתלטות על החשבון", לשון ההודעה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חתול חולות צעיר בספארי ברמת גן מת; החשד: חלה בקורונה

מניין החולים מקורונה עלה ל-14,882 חולים – מהם 107 מונשמים

השר פרץ דרש בממשלה: לא להגביל את עבודת המורים מהבית לחצי יום

כתיבה בוואטסאפ
כתיבה בוואטסאפ | צילום: רויטרס

מי שחשבון הוואטסאפ שלו נפרץ מתבקש לדווח למשטרת ישראל באמצעות הגשת תלונה מקוונת. החזרת החשבון לבעליו תתאפשר רק בתום מספר ימים ולאחר דיווח של קורבן העבירה ואנשי קשר שלו לחברת וואטסאפ על היותו של המספר שנפרץ.

אם אתם חושדים שמישהו אחר משתמש בחשבון שלכם, הודיעו על כך לחברים ובני משפחה, זאת מאחר שאותו אדם יכול להתחזות אליכם בצ׳אטים ובקבוצות. התוכן שמועבר באפליקציית המסרים מוצפן מצקה לקצה, וההודעות מאוחסנות במכשיר עצמו, כך שגם אם הצליחו להיכנס לחשבון שלכם ממכשיר אחר - הוא לא יוכל לקרוא את השיחות הקודמות שהתקבלו עד לרגע הפריצה.

סייבר
סייבר | צילום: EPA

אז מהי הדרך לשחזר חשבון פרוץ? התחברו לוואטסאפ עם מספר הטלפון ואמתו אותו על-ידי הזנה של קוד בן 6 ספרות שתקבלו בהודעת SMS. בשלב זה - הפורץ ינותק באופן אוטומטי מהחשבון.  ייתכן שתתבקשו גם להשתמש בקוד אימות דו-שלבי. אם לא הגדרתם קוד כזה, יכול להיות שהפורץ הפעיל אימות זה. במצב כזה, יש לחכות שבוע לפני שאפשר יהיה להתחבר ללא קוד האימות הדו-שלבי.

אם יש לכם גישה לחשבון אבל אתם חושדים שמישהו אחר משתמש בו דרך המחשב, מומלץ להתנתק מכל המחשבים דרך הנייד. כדי להגן על החשבון, וואטסאפ תדווח לבעל החשבון אם וכאשר מישהו ינסה לפתוח חשבון עם אותו מספר.