"השופטים - חלאות": זעם ברוסיה וטענות לחוסר הוגנות בשיפוט

לאחר זכייתה ההיסטורית של לינוי אשרם במדליית הזהב בתחרות הקרב רב, נבחרת הוועד האולימפי הרוסי גינתה בחריפות וטענה לחוסר צדק ולהחלטות "שנויות במחלוקת". פוליטיקאי רוסי: "לא נסלח על כך"

דגל נבחרת הוועד האולימפי הרוסי
דגל נבחרת הוועד האולימפי הרוסי | צילום: רויטרס

נבחרת הוועד האולימפי הרוסי גינתה היום (שבת) בחריפות את הניצחון ההיסטורי של המתעמלת הישראלית לינוי אשרם בתחרות הקרב רב באולימפיאדת טוקיו 2020, וטענו כי השיפוט לא היה הוגן כלפי המתעמלות הרוסיות - התאומות דינה וארינה, וכינו את החלטת השופטים כשנויה במחלוקת. "השופטים - חלאות! זאת שערורייה. אנחנו יודעים שהמתעמלות שלנו טובות יותר. השופטים פשוט לא רצו שיהיו ברשותנו מדליות זהב", הכריזה המאמנת האולימפית הבכירה טטיאנה טארסובה.

כמו כן, סוכנות הידיעות הרוסית "אן-טי-וי" דיווחה כי ארינה סירבה ללחוץ את ידה של אשרם, לאחר שזו ניגשה אליה מתוך מחווה ספורטיבית של רצון טוב. בנוסף, אירינה וינר-אוסמנוב, נשיאת הפדרציה להתעמלות אומנותית ברוסיה, התפטרה מתפקידה כמנהלת הנבחרת הלאומית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלופה: לינוי אשרם זכתה בזהב אולימפי בקרב רב

אשרם לאחר הזכייה: "עשיתי את מה שחלמתי כל חיי"

לאחר התגובה: בצה"ל אין כוונה להמשיך את חילופי האש עם חזבאללה

ארינה אברינה
ארינה אברינה | צילום: רויטרס

לאחר ההפסד, דינה אברינה אמרה בריאיון לכלי תקשורת רוסי כי "עצוב וכואב לי על זה שהשיפוט לא היה הוגן. זה עוול גדול שהבחורה שזכתה במקום הראשון הפילה את המכשיר איתו הופיעה". עוד אמרה בריאיון: "מאמנת הנבחרת הלאומית, אירינה וינר-אוסמנוב, אמרה בטרם עליתי לבצע את התרגיל, 'אל תאכזבי את המדינה שלך - תראי להם מה זו התעמלות אמנותית', ואני הראיתי, אך כל השאר לא תלוי בי".

ויטלי מילונוב, פוליטיקאי רוסי וחבר ההבית התחתון בפרלמנט הרוסי, תקף את ניצחונה של אשרם על המתעמלות הרוסיות: "ההופעה של הישראלית הייתה מגעילה. פשוט בושה להסתכל. זו לא אתלטיקה קלה, אלא התעמלות אומנותית. הרוסים לא יסלחו על כך. לדעתי, הספורטאית הישראלית חייבת לסרב לכזו תוצאה. זה יהיה הדבר הנכון, אחרת זו תהיה בושה. הניצחון שלה לא הוגן".

מריה זכרובה, דוברת משרד החוץ של רוסיה, תקפה גם היא את החלטת השופטים להעניק את הניצחון לאשרם, וכתבה: "הממזרים שהחלו את מלחמת הרוסופוביה בספורט מנעו את המדליה מאתנו. לכן, בעודם יורקים כנגד הרוח, החליטו השופטים לזייף את התוצאות לעיני העולם כולו".

לינוי אשרם עם המאמנת איילת זוסמן
לינוי אשרם עם המאמנת איילת זוסמן | צילום: צילום: רויטרס

במקביל, אתר ספורט רוסי פרסם מאמר "בדיקת עובדות", בו שטח את טענותיו מדוע המתחרות הרוסיות היו צריכות לנצח, וכתבו בין היתר כי "השופטים יהפכו לאנשים השנוים ביותר ברוסיה, אפילו לפני אוקראינים וטרנסג'נדרים".