"אני שנוא ע"י השמאל": כעבור שנים - יהודה בארקן חוזר לקולנוע

מי שהיה לאחד מכוכבי הקולנוע הישראלי עם להיטים כמו "חגיגה בסנוקר" ו"צ'ארלי וחצי", שב עם הקומדיה "אהבה בשלייקס", ומספר על הקושי הכלכלי, ההתקרבות לדת וההזדהות עם המדיניות של מירי רגב

זמן צפייה: 10:54

במשך שנים רבות, היה יהודה בארקן המלך הבלתי מעורער של הקולנוע העממי בישראל. בארקן, שהתקבל ללהקה צבאית והשתלב בזריזות בתעשייה, כיכב בשנות השבעים בסרטים "כץ וקרסו", "צ׳ארלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר" - שהפכו אותו לאחד מכוכבי התקופה.

בשנות התשעים, נאלץ בארקן להיפרד זמנית מהקולנוע עם ״מחפשת בעל על ארבע״ וכן נאלץ להתמודד עם קשיים כלכליים משמעותיים. "זה הוריד אותי על ארבע וחתך אותי, כי הפסדתי שם קרוב לשני מיליון וחצי דולר. השפלות מכאן ועד הודעה חדשה - וזה היה קשה. הסתבכתי עם השוק האפור כי הבנקים לא רצו לתת לי כסף, זה גרם למצב שבו אם לא הייתי בעולמה של תורה ובאמונה, אני חושב שהייתי מגיע לקיצוניות".

למרות הסערה סביב שרת התרבות מירי רגב וחוק "נאמנות בתרבות" שקידמה, שמטרתו לשלול או לקצץ תקציבים עבור מוסדות ש"פועלים נגד עקרונות המדינה", בארקן סיפר כי הוא מזדהה עם המדיניות הזו. "מעולם לא קיבלנו סבסוד לסרט ישראלי בתקופה שלי. אם אתה רוצה לעשות סרט שהוא אנטי ישראלי אף אחד לא סותם לך את הפה, אבל אל תבקש ממני תקציב לעשות את זה". בארקן, שכנראה אינו מייצג את דעת הרוב בבראנז'ה של הקולנוע הישראלי, טען כי הוא "שנוא על ידי השמאל".

יהודה ברקן
יהודה בארקן | צילום: החדשות 13

תחושת האאוטסיידריות הזאת, הגיעה עם תפנית נוספת בעלילת חייו - שקירבה אותו לדת. "בזמן מלחמת המפרץ כשירדו על המדינה 39 טילים ואף אחד לא נפגע, ראיתי שני חב"דניקים ושאלי אותם - איך אתם מסבירים? את זה? הם הסתכלו עליי בחיוך ואמרו - 'בארקן, השגחה עליונה'". אך בכל זאת, קשה להוציא את מבארקן את הקולנוע ובשנים האחרונות הוא משחק בין היתר בסדרות לקהילה החרדית.

כעת, 45 שנים לאחר ששיחקו יחד על הסט של ״חגיגה בסנוקר״, בארקן מתאחד עם השחקנית ניצה שאול בקומדיה הרומנטית ״אהבה בשלייקס״, של הבמאי יוחנן ולר. "הרגשתי שזה כל כך נכון לחזור למקום מוכר, שבו אני יודעת שהייתה כימיה נהדרת, הוא שחקן מופלא", סיפרה שאול.