רשמית: בריטניה תארח את האירוויזיון במקום אוקראינה

לפי שעה, טרם נקבע היכן בבריטניה יתקיים האירוע. מדובר בפעם הראשונה אחרי 24 שנים שבהן תקיים בריטניה את התחרות. ישראל החליטה מוקדם יותר החודש לשלוח את נועה קירל לייצג אותה בתחרות

אוקראינה זוכה באירוויזיון
אוקראינה זוכה באירוויזיון | צילום: EBU / CORINNE CUMMING

אחרי 24 שנים שבהן לא אירחה את התחרות, בריטניה תקיים השנה את האירוויזיון במקום אוקראינה שזכתה במקום הראשון השנה, כך הוחלט היום (שני) רשמית. לפי שעה, טרם נקבע היכן בבריטניה יתקיים האירוע.

הוועדה, שכוללת 10 חברים בעלי מומחיות בתחום התרבות, המוזיקה, הטלוויזיה והאירוויזיון, התכנסה היום לישיבה. "חברי הוועדה דנו ב-78 שמות של זמרות וזמרים בעלי ניסיון עשיר ומוכח בעמידה מול קהל גדול, תוך בחינת רשימות האמנים המושמעים ביותר בישראל על פי כאן גימל וגל"צ, המועמדים לזמר/ת השנה והרכב השנה לשנים 2019, 2020 ו-2021", נמסר.

נועה קירל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר החודש החליטה הוועדה המקצועית לבחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון 2023 בתום ישיבה כי בכפוף להסכמתה - נועה קירל תייצג את ישראל בתחרות הזמר העולמית. קירל נתנה את "הסכמתה העקרונית" למהלך, אך זמן קצר לאחר מכן החליטה על הצעד רשמית.

מטעמה של נועה קירל נמסר בתגובה: "קיבלנו את הבשורה בהפתעה מוחלטת. אנחנו שמחים ומודים על הבחירה בנועה וגאים לייצג את מדינת ישראל בכבוד!".