השחקן זוכה האוסקר ויליאם הרט הלך לעולמו בגיל 71

לפי הדיווחים מארצות הברית, הרט מת בשלווה מסיבות טבעיות בקרב בני משפחתו. בשנת 1986 זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על הסרט "נשיקת אשת העכביש", שבו גילם אסיר הומוסקסואל, ובשנים האחרונות גילם את דמותו של גנרל תדאוס "ת'נדרבולט" רוס בסרטי "מארוול"

השחקן ויליאם הרט
השחקן ויליאם הרט | צילום: רויטרס

שחקן הקולנוע האמריקני ויליאם הרט הלך לעולמו אמש (ראשון) בגיל 71, שבוע לפני יום הולדתו ה-72. לפי הדיווחים מארצות הברית, הרט מת בשלווה מסיבות טבעיות בקרב בני משפחתו. בשנת 1986 זכה הרט בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר על הסרט "נשיקת אשת העכביש", שבו גילם אסיר הומוסקסואל.

השחקן ויליאם הרט
השחקן ויליאם הרט | צילום: רויטרס

הרט נולד ב-1950 בוושינגטון הבירה, ולמד משחק בבית הספר ג'וליארד. בסוף שנות ה-70 החל את הקריירה שלו בטלוויזיה ובקולנוע, ולשיא תהילתו הגיע בשנות ה-80, אז השתתף בארבעה סרטים של הבמאי והתסריטאי לורנס קסדן. מלבד הפרס בו זכה, הרט היה מועמד פעמיים נוספות לפרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר, על תפקידיו ב"ילדים חורגים לאלוהים" ו"משדרים חדשות", ופעם אחת גם היה מועמד לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר.

בשנת 2007 החל הרט לגלם את דמותו של גנרל תדאוס "ת'נדרבולט" רוס בסרט "הענק הירוק" של "מארוול", ולאחר מכן שב לגלם את הדמות גם בסרטי "קפטן אמריקה" ו"הנוקמים", וכן בסרט "האלמנה השחורה" שיצא בשנה שעברה. הרט היה נשוי בשנות והוא הותיר אחריו שני בנים ובת.