וויל סמית' התפטר מהאקדמיה לקולנוע: "בגדתי באמון"

כוכב הקולנוע הגיש את התפטרותו וייאבד את זכויות ההצבעה שלו, בעקבות התקרית בה הכה את מנחה טקס האוסקר כריס רוק לאחר שסיפר בדיחה על אשתו. נשיא האקדמיה מסר כי ההתפטרות התקבלה, אך האקדמיה תנקוט בהליכים משמעתיים נוספים

וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94
וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94 | צילום: רויטרס

כוכב הקולנוע וויל סמית' התפטר אמש (שישי) מהאקדמיה לקולנוע בהוליווד, בעקבות התקרית בטקס האוסקר בה הכה את מנחה את הטקס כריס רוק לאחר שהאחרון סיפר בדיחה על אשתו. בהצהרה שפרסם סמית' הוא תיאר את מעשיו בטקס כ"מזעזעים, כואבים ובלתי נסלחים", וכי הוא יקבל "כל השלכות נוספות".

"בגדתי באמון האקדמיה", מסר סמית', "שללתי ממועמדים וזוכים אחרים את ההזדמנות לחגוג את עבודתם יוצאת הדופן". התפטרותו של סמית' מקדימה צעדים משמעותיים רשמיים של מועצת האקדמיה, שהתכנסה ביום רביעי ופתחה בהליכים נגדו. עם התפטרותו, יאבד סמית' את זכויות ההצבעה שלו באקדמיה.

וויל סמית' תוקף את כריס רוק על במת טקס האוסקר
וויל סמית' תוקף את כריס רוק על במת טקס האוסקר | צילום: רויטרס

נשיא האקדמיה דייוויד רובין אמר כי התפטרותו של סמית' התקבלה. "אנחנו נמשיך להתקדם בהליכים המשמעתיים שלנו נגד מר סמית' בגין הפרות סטנדרטים של התנהגות באקדמיה", מסר רובין, "לקראת ישיבת הדירקטוריון הבאה שלנו ב-18 באפריל".

וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94
וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94 | צילום: רויטרס

כזכור, ביום שלישי השבוע התנצל סמית' בפני רוק. בפוסט באינסטגרם הוא כתב: "חציתי את הקווים ושגיתי. אלימות בכל צורה היא רעילה והרסנית. ההתנהגות שלי בערב הטקס הייתה בלתי מקובלת ובלתי נסלחת". למחרת הגיב רוק לראשונה לתקרית, ואמר כי הוא "עדיין די מעבד את זה".

אתמול הגיב מפיק האוסקר לאירוע החריג, ואמר כי "שוטרים הגיעו לאולם האוסקר וביקשו לבצע מעצר תוך כדי הטקס, כריס רוק מנע את זה". במהלך השידור החי של הטקס רבים חשבו שהתקרית מבוימת, אך המפיק אישר כי "הבדיחה לא הייתה מתוסרטת, כריס רוק אילתר את כל הבדיחות שלו".