מותו של המאסטרו: צביקה פיק הלך לעולמו בגיל 72

הזמר והמלחין הוותיק נפטר בביתו שברמת השרון, כארבע שנים אחרי שעבר שבץ מוחי. פיק, זוכה פרס אקו"ם למפעל חיים, הותיר אחריו חמישה ילדים ועשרות להיטים - בהם "נאסף תשרי", "הרקדן האוטומטי" ו"אהבה בסוף הקיץ". שר התרבות חילי טרופר ספד לו: "אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית"

זמן צפייה: 12:51

מותו של המאסטרו: המוזיקאי, הזמר והמלחין צביקה פיק, זוכה פרס אקו"ם על מפעל חיים, הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 72 בביתו שברמת השרון, כארבע שנים לאחר שעבר שבץ מוחי.

שר התרבות והספורט חילי טרופר, ספד לו: "עצב גדול על מותו של הזמר והיוצר צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. פיק היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית. הלהיטים שיצר נכנסו לכל בית בישראל וחדרו לאלפי לבבות והביאו לישראל הישגים כבירים, דוגמת הזכייה באירוויזיון 1998. אני בטוח שהצלילים אשר פיק הביא לעולם, ישארו כאן שנים רבות וימשיכו להיות חלק משמעותי מהפסקול הישראלי. משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו.״

צביקה פיק. צילום: אביב חופי
צביקה פיק | צילום: אביב חופי

פיק נולד בשנת 1949 בעיר ורוצלב שבפולין בשם הנריק פיק, ובגיל 8 עלה לישראל עם משפחתו. את דרכו המוזיקלית החל בסוף שנות ה-60 בלהקת הקצב "השמנים והרזים" עם הסולן עוזי פוקס, ופרץ לתודעה כאשר נבחר בשנת 1970 לגלם את קלוד, התפקיד הראשי במחזמר שיער.

אלבומו הראשון יצא בשנת 1971, ובין לחניו שהפכו ללהיטים במרוצת השנים נכללים "נאסף תשרי", "אין מדינה לאהבה", "הרקדן האוטומטי", "אני אוהב אותך לאה", "אני הולך לבית שאן", "מרי לו" ו"אהבה בסוף הקיץ". פיק הלחין את המוזיקה לסרטו של אסי דיין "שלאגר" בכיכובם של חברי הגשש החיוור, מתוכו הפך ללהיט "שיר הפרחה" שביצעה עפרה חזה. פיק גם הלחין את "לגור איתו", שביצעה ריקי גל בפסקול הסרט "דיזנגוף 99".

פיק היה נשוי לפזמונאית מירית שם אור, שכתבה את המילים לרוב השירים שלו, ונולדו להם שלושה ילדים, בהן שרונה ודניאלה שהופיעו יחד תחת השם "האחיות פיק". בשנת 2018 נישאה בתו דניאלה לבמאי האמריקני קוונטין טרנטינו. בשנת 1995 התגרשו פיק ושם אור, ובשנת 2004 החל פיק במערכת יחסים עם שירה מנור, הצעירה ממנו ב-36 שנים, ולהם נולדו שני בנים. בשנת 2021 פורסם כי הם נפרדו.

צביקה פיק
צביקה פיק | צילום: משה שי, פלאש 90