מפקד מחוז צפון: "הבטיחות במירון הייתה בראש סדר העדיפויות"

ניצב שמעון לביא התייחס לאירוע הטרגי שבו נהרגו 45 בני אדם: "אני נושא באחריות הכוללת לטוב ולרע - שוטרים הצילו חיי אדם" • המשטרה הודפת את הטענות: לא היו מחסומים באזור האסון

זמן צפייה: 02:04

ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון במשטרה, הגיב הבוקר (שישי) לאסון הקשה במירון, שבו נהרגו 45 בני אדם ונפצעו לפחות 150, ואמר כי "אני נושא באחריות הכוללת לטוב ולרע, ואני מוכן לכל בדיקה. המחוז הצפוני, יחד עם אגף התנועה, נערך לכלל התרחישים שקשורים לבטיחות, שמנו בראש סדרי העדיפויות את נושא הבטיחות ואת שלום הציבור ללא פשרות".

"עבר עלינו לילה קשה וטראגי. הייתי נוכח שם", הוסיף לביא. "האירוע הזה קרה, אנחנו ניזונים בתקשורת משמועות ומסרונים שלא מבוססים, שאין להם שום קשר למציאות. אני יכול לומר לכם שכרגע אנחנו בשלב איסוף הראיות כדי להגיע לאמת כמו שצריך".

לעוד כתבות בנושא:

"כל מי שהיה במתחם פרץ בבכי": זעזוע בעקבות האסון במירון

אסון בהילולה במירון: 44 נהרגו כתוצאה מדוחק, יותר מ-150 נפצעו

האירוע הגדול בעולם: מאות אלפים בהילולת רשב"י במירון • ישיר

ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון
ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון | צילום: חדשות 13

"ממה שאני הבנתי, שוטרים הצילו חיי אדם – גם במחיר חייהם, תוך שהם מחלצים נפגעים מאירוע לא פשוט", הוסיף מפקד מחוז צפון. "יחד עם פיקוד העורף ומד"א נערכנו לפינוי מורכב ומשמעותי, רכוב ומוסק לבתי החולים".

בד בבד, במשטרה הודפים את הטענות על כך שהאסון נגרם כתוצאה ממחסומים שהציבה, וטענה כי מדובר בטענה שקרית, שכן כלל לא הוצבו מחסומים לכיוון היציאה - כך פורסם בחדשות 13.

האסון בהר מירון
האסון בהר מירון | צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

כאמור, 45 בני אדם נהרגו כתוצאה מדוחק וצפיפות במהלך הילולת רשב"י בהר מירון. יותר מ-150 בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים זיו ורמב"ם, שהפעילו נוהל מיוחד באירוע. המשטרה פתחה בחקירה פלילית לאירוע.