יו"ר הוועדה המארגנת של האולימפיאדה: לא שולל ביטול התחרויות

בעקבות 71 הדבקות של ספורטאים בכפר האולימפי, טושירו מוטו אמר במסיבת עיתונאים כי הוא עוקב אחר התפשטות הנגיף, ויכנס דיונים בנושא ביטול האירוע אם יהיה צורך. "המצב יכול להשתנות בכל רגע"

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס

3 ימים לשריקת הפתיחה: ראש הוועד המארגן של אולימפיאדת טוקיו, טושירו מוטו, אמר היום (שלישי) כי הוא לא שולל ביטול של הרגע האחרון של אירוע הספורט הגדול בעולם, זאת בעקבות ריבוי מקרי הקורונה כפי שנרשמו במדינה בימים האחרונים.

"אנחנו לא יכולים לנבא את מספר מקרי הקורונה", הסביר מוטו, "ולכן נמשיך לקיים דיונים בנושא". לדבריו, הוועד הסכים לדון על קיום המשחקים בהתאם למצב התחלואה, "שעלולה לעלות או לרדת", לדבריו. "נשקול שוב את צעדינו כשהתחלואה תעלה". עד כה, 71 ספורטאים אולמיפיים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט שוחח עם מנכ"ל יוניליוור: "מדובר במעשה עם השלכות חמורות"

בשיא עונת הטיולים: אזהרה כניסה לנחלים בגולן ובגליל בשל זיהום

מתיחות בצפון: שתי רקטות נורו מלבנון – צה"ל הגיב באש ארטילריה

מתעמלת אולימפית אמריקנית
מתעמלת אולימפית אמריקנית | צילום: רויטרס

כזכור, שחקנית הטניס קורי "קוקו" גוף הודיעה אתמול ברשתות החברתיות כי היא נדבקה בנגיף הקורונה, ובשל כך לא תתמודד בתחרויות, זאת למרות שהייתה צפויה להוביל את נבחרתה. כמוה, גן עיתונאי איטלקי ששהה במטוס עם ספורטאים מנבחרת איטליה גילה כי אובחן כחיובי לקורונה.

בשבוע שעבר,  הכריזה טוקיו  על מצב חירום בפעם הרביעית, זאת לאחר ששבועיים קודם לכן הכריזה כי התחרויות יתקיימו ללא קהל. כבר לפני מספר חודשים הודיעו ביפן כי לא תתאפשר כניסת תיירים זרים למדינה בזמן המשחקים, אך ההכרזה האחרונה מתייחסת לצופים מקומיים. המארגנים ביקשו מהתושבים "לצפות במשחקים מהבית על מנת לצמצם את התנועה בחוץ למינימום ולמנוע הדבקה".