לפיד בירך את נבחרת הנוער לקראת הגמר: "אלופים, אנחנו מאחוריכם"

טרם כניסת השבת בירך רה"מ את מאמן נבחרת הנוער בכדורגל, אופיר חיים, לקראת משחק גמר אליפות אירופה מול אנגליה הערב: "אתם גאווה עצומה לעם ישראל ומדינת ישראל. אוהבים אתכם. בהצלחה". מאמן הנבחרת אופיר חיים השיב: "מקווים מאוד לשמח את ישראל"

הישג היסטורי. נבחרת הנוער
הישג היסטורי. נבחרת הנוער | צילום: אתר ההתאחדות לכדורגל

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך הערב (שישי) את מאמן נבחרת הנוער בכדורגל, אופיר חיים, לפני משחק הגמר אליפות אירופה מול אנגליה: "איחלתי לו ולנבחרת בהצלחה לקראת משחק הגמר. עם ישראל כולו עומד מאחוריכם".

עוד אמר לפיד: "אתם גאווה עצומה לעם ישראל ולמדינת ישראל. כבר הוכחתם שאתם אלופים, עכשיו לכו תראו את זה לכל העולם. אנחנו אוהבים אתכם. בהצלחה". מאמן הנבחרת אופיר חיים השיב: "אנחנו בדרך לאיצטדיון, מתרגשים ומוכנים. מקווים מאוד לשמח את ישראל". המשחק יתקיים ב-21:00 (שעון ישראל) באצטדיון בטרנבה.

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: אבי אוחיון / לע''מ

במוצאי שבת עלתה נבחרת הנוער של ישראל לחצי גמר אליפות אירופה לנבחרות עד גיל 19 - שבו היא התמודדה נגד צרפת - והבטיחה גם לראשונה מקום במונדיאל עד גיל 20. הנבחרת, שאותה מאמן כדורגלן העבר אופיר חיים, הפסידה לנבחרת אנגליה, אך בזכות ניצחון של אוסטריה על סרביה, הבטיחה את המקום במונדיאל שייערך באינדונזיה.

בין הכוכבים הבולטים של הנבחרת נמצא שחקנה הצעיר של מכבי תל אביב אוסקר גלוך, שגם כיכב בסוף העונה בליגת העל. ההישג הזה מצטרף לנבחרת הצעירה, שעלתה לפלייאוף העלייה לאליפות אירופה ותתמודד מול אירלנד.

הישג לישראל
הישג לישראל

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר במוצאי שבת: "ברכות לנבחרת הנוער בכדורגל על ההישג העצום, עלייה לחצי גמר היורו והשתתפות הסטורית במונדיאליטו. הבאתם למגרש נחישות ורוח ניצחון והוכחתם כמה אתם ווינרים אמיתיים. ברכות לכל השחקנים, הצוות המקצועי, המאמן אופיר חיים וכל השותפים. אל אל ישראל".

ביום ראשון תקיים ההתאחדות לכדורגל טקס קבלת פנים מיוחד לנבחרת הנוער בבית הנבחרות בשפיים. לאירוע יגיעו כל שחקני הנבחרת היישר מנמל התעופה בן גוריון, יחד עם הצוות המקצועי. הורי השחקנים יצטרפו גם הם לקבלת הפנים בבית הנבחרות במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, יו"ר ההתאחדות אורן חסון, חברי וחברות הנהלת ההתאחדות לכדורגל, ראשי המועדונים, אורחות ואורחים נוספים.