ג'וני דפ זכה בתביעת הדיבה נגד גרושתו, שתשלם לו 15 מיליון דולר

דפ, שתבע את גרושתו אמבר הרד על סך 50 מיליון דולר לאחר שהכפישה את שמו במאמר בוושינגטון פוסט וטענה כי נקט נגדה אלימות בעת שהיו נשואים - זכה בתביעת הדיבה. היא תשלם לו 15 מיליון דולר

ג'וני דפ
לא חוזר לגלם את ג'ק ספארו. דפ | צילום: רויטרס

בית המשפט בווירג'יניה הכריע היום (רביעי) כי גרושתו של ג'וני דפ, אמבר הרד, הכפישה את שמו במאמר שפרסמה בוושינגטון פוסט ב-2018 שבו טענה כי נקט נגדה אלימות בזמן שהיו נשואים - חרף העובדה שלא נקבה בשמו מפורשות. לפי ההחלטה, הרד תפצה את דפ, שתבע פיצויים בסך 50 מיליון דולר, ב-15 מיליון דולר.

אמבר הרד
אמבר הרד | צילום: רויטרס

חבר המושבים הודיע לשופטת פני אזקרטה כי הגיע להכרעה בתום שישה שבועות של שמיעת עדויות ושלושה ימי דיונים. הקראת פסק הדין התעכבה בשל עניינים טכניים. חבר המושבעים החל את דיוניו ביום שישי אחר הצהריים. הן דפ והן הרד העידו פעמיים במהלך המשפט. למושבעים הושמעו גם הקלטות והוצגו בפניהם הודעות טקסט, שבהם דפ נשמע ונראה נוקט בשפה גסה.

בשל אותו מאמר שפרסמה הרד, שבו הציגה את עצמה כ"אישיות ציבורית המייצגת התעללות במשפחה", הגיש דפ תביעה לבית המשפט המחוזי של מחוז פיירפקס בווירג'יניה על סך 50 מיליון דולר, כאמור. הרד הגישה תביעה נגדית על סך 100 מיליון דולר, בטענה שפרקליטו של דפ השמיץ אותה בכך שכינה את דבריה "מתיחה". במהלך המשפט, אחותה של הרד העידה כי ראתה את דפ מכה אותה - ואחד מחבריה טען כי הבחין בחתכים וחבורות על גופה.

המושבעים, כפי שצוין, לא האמינו לעדויות ולראיות הללו - ובהחלטתם הביאו היום לסופו של המשפט הדרמטי.