"זה את והוא לנצח": שיר אלמליח על לידה ראשונה אחרי שתי הפלות

הדוגמנית המצליחה, שבכלל לא חשבה שתביא ילדים, מתרגלת אימהות לראשונה בחייה. ובין השקות, צילומים וטיטולים - היא גם פתחה מיזם חדש כדי לסייע לאימהות נזקקות. "מרגישה שהגעתי לנחלה"

זמן צפייה: 09:26

אל שגרת הפלאשים של שיר אלמליח בהשקות וצילומי הסלפי עם המעריצים הצטרפו לאחרונה שלל מוצצים, טיטולים ומגבונים לחים. אלמליח, שהייתה רגילה עד היום למסלול התצוגות, מוצאת את עצמה בימים אלה צועדת בין חדר הילדים למטבח, בין שידת ההחתלה לחימום בקבוקים. "כשמגיע ילד, את פשוט מרגישה שהגעת לנחלה. ולא משנה מה עברת, יש לך אותו וזה את והוא לנצח. זה כמו לקחת כדור הרגעה. כל פעם שאני מחזיקה אותו, זה מדיטציה". אבל פעם דוגמנית, תמיד דוגמנית - ולאלמליח אין שום כוונה לעשות לעצמה הנחת סלב, גם אם זה מצריך כושר תמרון מסוים בין רפאל הקטן לטשטוש עיגולי העייפות השחורים מסביב לעיניים.

"הייתי בטוחה שאני לא אכיר את הגבר הנכון שאיתו אני אוכל אביא ילד בגלל שעברתי גירושים, נורא פחדתי לעבור את זה שוב אבל הפעם עם ילד". החששות האלה נולדו בצל גירושיה מאהבת נעוריה, הכדורגלן אלרואי כהן שליווה אותה מימי בית הספר בקצרין ועד לשנות הפרסום. לפני כשנה נישאה לבעלה הנוכחי, איש הנדל"ן היהודי האיטלקי, מייקל זנזורי, שהביא איתו לא רק קסם אירופאי ומתכונים לפסטה, אלא גם את ההכרה שהיא רוצה להיות אימא. וזה לא הלך חלק. לא בפעם הראשונה וגם לא בשנייה. "בהפלה הראשונה את אומרת, 'זה יכול לקרות לכל אחת'. בהפלה השנייה, שזה כבר היה בתחילת חודש שלישי, את אומרת, 'אוקיי, אולי יש פה בעיה'".

הדוגמנית שיר אלמליח עם בנה הבכור
הדוגמנית שיר אלמליח עם בנה הבכור | צילום: אלה אוזן

וגם אחרי שהצליחה להיכנס להיריון וללדת, נאלצה לחזור הבייתה ולהשאיר את בנה בפגייה. חודשיים אחרי הדרמה בחדר הלידה, אלמליח מנסה להתניע מחדש בחדר הכושר. כבר עם צאתם מבית החולים היא הקפידה לשדר עסקים כרגיל ומיהרה לפרנס את חשבון האינסטגרם בצילומים מלוטשים עם העולל הפוטוגני. גם היא כמובן עקבה אחרי הפולמוס סביב הדוגמניות שנאלצו להיפרד מקמפיינים אחרי הלידה בגלל שסירבו לחזור למידות הקודמות. "אם יציעו לי עכשיו לצלם קמפיין הלבשה תחתונה, ואני לא ארגיש מאה אחוז עם הגוף שלי, אני לא אעשה את זה ולא אכפת לי כמה כסף זה ומי החברה".

החיים החדשים של אלמליח הביאו איתם גם תובנות חדשות על סולידריות נשית. מאז הלידה חשבון האינסטגרם, על חצי מיליון העוקבים והעוקבות שבו, מתפקד גם כמיזם חברתי קטן שמשדך בין אימהות נזקקות למותגים. "במהלך ההיריון, כשקיבלתי הרבה פניות של חברות שרוצות לתת מוצרים, פתאום קיבלתי איזה הארה ואמרתי, אני לא מקבלת את כל הדברים האלה ולכולם אני מסרבת, אבל אולי אני יכולה לעשות משהו אחר, לקחת את הדברים האלה, לתייג את אותן חברות, ולתת את זה לאימא שאין לה. כואב לי לראות אנשים שחסר להם". בגלגול החדש הזה שבין חלון הראווה ברשתות החברתיות לטיול האנונימי בגינה הציבורית, לאלמליח אין ספק שהיא הורידה כמה שכבות מיותרות של איפור: "אני הרבה יותר רגישה, אני כבר לא מלכת הקרח. שיר של היום, היא יותר מאושרת, יותר טוב לה, היא שמחה בחלקה, יש לה ילד".