"השראה לחברה הישראלית כולה": הזמרת ריטה תדליק משואה בטקס יום העצמאות

לאחר שקיבלה את ההודעה משר התרבות חילי טרופר, אמרה הזמרת הוותיקה לחדשות 13 כי "הטלפון משר התרבות הציף אותי בהתרגשות וגאווה שאין כמותה". בנימוקי הוועדה נכתב: "דוגמה ומופת בכך שהיא משלבת בין שורשים עמוקים לכנפיים פרושות"

זמן צפייה: 03:07

שר התרבות והספורט חילי טרופר הודיע היום (ראשון) כי הזמרת ריטה תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. לאחר קבלת ההודעה, סיפרה ריטה לחדשות 13 כי "הטלפון משר התרבות הציף אותי בהתרגשות וגאווה שאין כמותה".

"כנראה שלעולם לא אתרגל לעוצמת האהבה שבה אתם עוטפים אותי כבר ארבעה עשורים", הוסיפה ריטה, "אפשרתם לי להיכנס לכם ללב ולהפוך למשפחה שלכם וזאת זכות יוצאת דופן. המעמד הכל כך מכובד של הדלקת המשואות מסמל עבורי את הישראליות במיטבה. זה כבוד מאד גדול עבורי להימנות עם כל האנשים שנבחרו עד היום ואלה שייבחרו בעתיד".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2204171323' autoplay='0' credit='' desc='ריטה מקבלת את הבשורה' poster='' kid='1_9q5le5u6' duration='93']

בנימוקי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות, נכתב: "ריטה יהאן-פרוז, המוכרת לקהל הישראלי בשמה הפרטי ריטה, נולדה בטהראן שבאיראן ועלתה לארץ עם הוריה כשהייתה בת שמונה. היא מופיעה על במות ישראל כבר למעלה משלושים שנה, ומנעד יצירתה העשיר כולל שירה, מחזות זמר, יצירות קלאסיות, משחק בקולנוע וכתיבה ספרותית. בצד עבודתה עם בכירי הכותבים והמלחינים בארץ, ריטה גם חוקרת את שורשיה ומתוך חיבור עמוק אל העולם ואל התרבות של בית הוריה – שולחת יד פתוחה ומכבדת אל תרבויות המזרח התיכון. בצד עשייתה האומנותית ריטה שותפה גם במפעלי התנדבות רבים ומגוונים, ולאחרונה אף הצטרפה כנשיאת כבוד לארגון "רוח נשית" המסייע לנשים נפגעות אלימות. בכך מעניקה ריטה השראה לחברה הישראלית כולה".

ריטה
ריטה | צילום: יריב פיין וגיא כושי,יח''צ

השר טרופר מסר: "ריטה היא דוגמה ומופת בכך שהיא משלבת בין שורשים עמוקים לכנפיים פרושות. מי שעלתה כילדה מטהראן, פילסה את דרכה בעבודה קשה ובהתמדה עד שהפכה לאחת הזמרות המצליחות בישראל אי פעם. באמצעות הכישרונות הנדירים שבהם התברכה בשירה, במשחק ובכתיבה, ריטה מחברת בין השורשים הפרסיים לסיפור הישראלי המורכב והיפה. לצד כל אלה, היא גם מקפידה להתנדב ולפתוח את ליבה הרחב בשורה ארוכה של מעשי חסד ונתינה".