"שנות אור" מאחור: בגלל נשיקה חד מינית - סרט של דיסני נאסר ב-14 מדינות

מדינות ברחבי אסיה והמזה"ת סירבו להציג את הסרט החדש, המבוסס על סיפור המקור של באז שנות אור, מגיבורי "צעצוע של סיפור", בגלל נשיקה חד-מינית: "לא מתאים לצפייה על ידי ילדים"

צעצוע של סיפור 3
צעצוע של סיפור 3 | צילום: יח"צ

סרט האנימציה החדש של דיסני, "שנות אור", הכולל סצנה שבה נשיקה חד מינית, לא התקבל ביותר מתריסר מדינות, מוסלמיות בעיקרן, כך נמסר אתמול (שלישי) לסוכנות ידיעות צרפתית ממקורב לחברה.

מדינות ברחבי אסיה והמזרח התיכון סירבו להציג את הסרט, שמבוסס על סיפור המקור של באז שנות אור, מגיבורי סדרת סרטי "צעצוע של סיפור" של חברת פיקסאר, מאחר והוא נוגע בנושאים להט"בים.

הרגולטורים באיחוד האמירויות הודיעו השבוע שהם אוסרים על הקרנת הסרט בשל "הפרה של תקנות תוכן ותקשורת במדינה", תוך ציוץ תמונה של הגיבור, באז שנות אור, מסומן ב"לא" אדום. אינדונזיה, המדינה שבה הרוב המוסלמי הגדול בעולם, מסרה כי היא לא אסרה את הקרנת הסרט, אבל "הציעה ליוצרים לחשוב על הקהל שלהם באינדונזיה, שם סצנת נשיקות של להט"בים עדיין נחשבת כרגישה".

ראש משרד הצנזורה של אינדונזיה בפיקוח משרד החינוך והתרבות, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי דיסני לא הציעה להם גרסה מותאמת של הסרט. במלזיה השכנה, מועצת צנזור הסרטים מסרה שאם לא יבוצעו שינויים בסרט, הוא לא יוקרן בגבולות המדינה. "זה לא מתאים להראות את שתי הסצנות הללו, הן לא מתאימות לצפייה על ידי ילדים", מסר גורם רשמי במדינה.