הסטירה והעונש: וויל סמית' הורחק מטקס האוסקר ל-10 שנים

אחרי שהכה את כריס רוק, הוחלט להרחיק את השחקן לעשור מהאירוע היוקרתי. בנימוקיה כתבה האקדמיה כי ההתנהגות של סמית' הקטינה את החגיגות והטילה עליהן צל. השחקן ההוליוודי: "אני מקבל ומכבד את ההחלטה"

זמן צפייה: 03:12

האקדמיה לקולנוע התכנסה היום (שישי) כדי לדון בתקרית האלימה שאירעה בטקס האוסקר, במהלכה השחקן וויל סמית' סטר למנחה הטקס, הקומיקאי כריס רוק, לאחר שזה צחק על מחלתה של אשתו, בחודש שעבר. האקדמיה החליטה בהצבעה משותפת כי תאסור על השתתפותו של שחקן הקולנוע המפורסם באירועים הבאים שיתקיימו מטעמה, וכן תשלול את מועמדותו לאוסקר ב-10 השנים הקרובות.

בהצהרה שפרסמה האקדמיה בנושא, נמסר כי "טקס האוסקר ה-94 נועד לשמש כחגיגה עבור אנשים רבים שהם חלק מהקהילה שלנו, אשר עשו עבודה מדהימה בשנה האחרונה. עם זאת, האירועים התנהלו בצל התנהגות בלתי הולמת ואף מזיקה, שהשחקן וויל סמית' הפגין על הבמה".

עוד הוסיפו בהצהרה, כי "במהלך השידור של הטקס, לא התייחסנו באופן ראוי למה שהתרחש שם, ועל כך אנו מצטערים. זו הייתה הזדמנות עבורנו להוות דוגמה עבור האורחים שלנו, לצופים ולמשפחת האקדמיה ברחבי העולם, ונכשלנו בכך - לא היינו מוכנים למאורע חסר תקדים שכזה".

וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94
וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94 | צילום: רויטרס

כזכור, התקרית החריגה התרחשה כאשר סמית', שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת", תקף את מנחה האירוע לאחר שזה סיפר בדיחה על חשבונה של ג'יידה סמית', אשתו, מה שהביא את סמית' לעלות לבמה ולהכות את רוק.

תחילה חשבו רבים שמדובר בבדיחה או אירוע מתוסרט, אך סמית' חזר למושבו וצעק לרוק: "הסר את השם של אשתי מהפה המזוין שלך", וככל שחלף הזמן כלי תקשורת מובילים דיווחו שככל הנראה לא מדובר בסצנה מתוסרטת. לאחר מכן, כשסמית' עלה לבמה לקבל את הפרס, הוא התנצל בפני חברי האקדמיה, והשחקן דנדל וושינגטון ניסה מאוחר יותר לגשר בינו לבין רוק.