טקס האוסקר: וויל סמית זכה בפרס השחקן הטוב ביותר - ותקף את כריס רוק על הבמה

השחקן זכה בפרס על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת", והכה את מנחה האירוע לאחר שזה סיפר בדיחה על אשתו של סמית'. הסרט "קודה" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, בפרס לשחקנית הראשית זכתה ג'סיקה צ'סטיין

זמן צפייה: 03:12

תקרית חריגה התרחשה במהלך טקס האוסקר ה-94 שנערך הלילה (שני) בהוליווד, כאשר השחקן וויל סמית', שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "משפחה מנצחת", תקף את מנחה האירוע כריס רוק על הבמה. רוק סיפר בדיחה על חשבונה של ג'יידה סמית', אשתו של וויל סמית', והאחרון עלה לבמה והכה באגרופו את רוק.

וויל סמית' תוקף את כריס רוק על במת טקס האוסקר
וויל סמית' תוקף את כריס רוק על במת טקס האוסקר | צילום: רויטרס

תחילה חשבו רבים שמדובר בבדיחה או אירוע מתוסרט, אך סמית' חזר למושבו וצעק לרוק: "הסר את השם של אשתי מהפה המזוין שלך", וככל שחולף הזמן כלי תקשורת מובילים מדווחים שככל הנראה לא מדובר בסצנה מתוסרטת. לאחר מכן, כשסמית' עלה לבמה לקבל את הפרס, הוא התנצל בפני חברי האקדמיה, והשחקן דנדל וושינגטון ניסה מאוחר יותר לגשר בינו לבין רוק.

וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94
וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94 | צילום: רויטרס

בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה ג'סיקה צ'סטיין, על תפקידה בסרט "העיניים של תמי פיי". הסרט "קודה", בבימויה של שאן הדר, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. במהלך הטקס הייתה התייחסות למצב באוקראינה, בין היתר כשנערכה דקת דומייה לזכרם של ההרוגים במלחמה.

הבוקר נכתב בחשבון הטוויטר של האקדמיה לפרסי האוסקר: "האקדמיה לא יכולה לקבל אלימות מכל סוג. הלילה אנחנו שמחים לחגוג עם הזוכים בטקס האוסקר ה-94, אשר ראויים לרגע הזה של הוקרה מעמיתיהם ואוהבי הסרטים ברחבי העולם".

וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94
וויל סמית' עם פרס השחקן הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94 | צילום: רויטרס

ג'סיקה צ'סטיין עם פרס השחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר ה-94
ג'סיקה צ'סטיין עם פרס השחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר ה-94 | צילום: רויטרס