באיחור של שנה: אולימפיאדת טוקיו 2020 יצאה לדרך

בשעה 14:00 שעון ישראל החל טקס הפתיחה והזניק באופן רשמי את המשחקים והתחרויות • גם הבוקר: שלושה ספורטאים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה • הנציג הישראלי בתחרות חץ וקשת הגיע למקום ה-60

זמן צפייה: 03:45

שעות בודדות להזנקת אירוע הספורט הגדול בעולם: אולימפיאדת טוקיו 2020 יצאה היום (שישי) לדרך, כאשר בשעה 14:00 (שעון ישראל) החל טקס הפתיחה שיזניק את התחרויות באופן רשמי. אולימפיאדת 2020, כידוע, הייתה אמורה להתקיים כבר בשנה שעברה, אלא שבעקבות מגפת הקורונה שהובילה לסגרים, בידודים וריחוק חברתי - היא נדחתה בשנה. גם היום, שנה אחרי התאריך המקורי, בטוקיו עדיין חוששים מהתפשטות הנגיף ולכן הטקסים והמשחקים ייערכו ללא קהל.

רק 950 צופים - בהם בכירים בוועד האולימפי ו-15 מנהיגים מרחבי העולם, יורשו להיכנס לאצטדיון. האירוע צפוי לעמוד בסימן המלחמה בקורונה וההתגברות עליה, ולהיות צנוע יותר מטקסים קודמים, כשגם במצעד המשלחות יקפידו על כללי ריחוק חברתי. נושאי הדגל של המשלחת הישראלית יהיו השחיין יעקב טומרקין וקופצת המשולשת חנה מיננקו. "אני מאוד מתרגשת", סיפרה מיננקו, "אני רוצה לאחל לכולם המון בהצלחה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שעות ארוכות: 2 צעירים שנסחפו בים המלח חולצו בסיוע רחפן

העלייה בתחלואה: 1,263 מאומתים אתמול – 81 חולים במצב קשה

רק באירועים מעל 100 משתתפים: קבינט הקורונה אישר את התו הירוק

אולימפיאדה, אולימפיאדת טוקיו 2020, יפן
הלפיד של אולימפיאדת טוקיו 2020 | צילום: רויטרס
אולימפיאדה, אולימפיאדת טוקיו 2020, יפן
האצטדיון שבו ייערך טקס פתיחת אולימפיאדת טוקיו 2020 | צילום: רויטרס

בתוך כך, חלק מהספורטאים במשלחת הרוסית נדחו מלהשתתף בתחרויות על סמך ראיות ממעבדה כי נטלו סמים אסורים בטרם התחרות. האיסור מתווסף לסנקציה החלה עליהם לא להתחרות עם מדי רוסיה במהלך האולימפיאדה, ולאחר ביטול השתתפות הנבחרת בכללותה באולימפיאדה הקודמת.

מוקדם יותר היום עדכנו מהכפר האולימפי כי שלושה ספורטאים נוספים נמצאו חיוביים לנגיף, כך שבסך הכול - עד כה, 106 איש מהמשלחות שהגיעו מרחבי העולם, כולל ספורטאים, אנשי צוות ועיתונאים, נדבקו בקורונה. ביפן כולה, דיווחו אתמול על כ-5,000 מאומתים חדשים.

עד כה התקיימו כמה משחקים ראשונים, בהם גם מקצה החץ וקשת. הנציג הישראלי הראשון איתי שני דורג במקום ה-60 מתוך 64. באותה תחרות במקצה הנשים, הנציגה של קוריאה הדרומית שברה שיא אולימפי ראשון והשיגה את התוצאה הטובה ביותר בתחרות אי פעם: 680 נקודות מתוך 720.

איתי שני, הנציג הישראלי במקצה חץ וקשת, אולימפיאדה, אולימפיאדת טוקיו 2020
איתי שני, הנציג הישראלי במקצה חץ וקשת | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
איתי שני, הנציג הישראלי במקצה חץ וקשת, אולימפיאדה, אולימפיאדת טוקיו 2020
איתי שני, הנציג הישראלי במקצה חץ וקשת | צילום: עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל

טקס הפתיחה ייפתח ברקע הסערה שאירעה אתמול, עת הבמאי של האירוע פוטר מתפקידו בעקבות ביקורת על אמירות אנטישמיות שאמר בעברו. קנטארו קוביאשי היה קומיקאי, ובשנת 1998 הוא העלה מערכון שבו התבדח על השואה. לאחרונה, המערכון עלה לכותרות - ובעקבותיו גם הגיעה הביקורת. בשל כך, כאמור, הבמאי פוטר יממה אחת לפני טקס הפתיחה.

יפנים עוטים מסכות מפני קורונה מול סמל האולימפיאדה בטוקיו
סמל האולימפיאדה בטוקיו | צילום: רויטרס
אולימפיאדה טוקיו
אולימפיאדת טוקיו | צילום: רויטרס